Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، برابر جداول آماری وزارت صنعت، میزان تولید شیشه جام در ۱۰ ماهه پارسال ۹۵۴.۵ هزار تن ثبت شده بود که امسال هفت دهم درصد افزایش دارد.

ظروف شیشه‌ای 

تولید ظروف شیشه‌ای در دوره این گزارش به رقم ۵۹۳ هزار تن رسید که در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال که ۵۹۸.۹ هزار تن بود، کاهش یک درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مورد بررسی در جداول ۹ ماهه امسال گویای تولید ۵۳۲.۴ هزار تن ظروف شیشه‌ای است و نسبت به رقم ۵۳۸.۲ هزار تن ظروف شیشه‌ای تولیدی در دوره مشابه پارسال افت ۱.۱ درصدی دارد.

هشت ماهه امسال تولید ظروف شیشه‌ای افزون بر ۴۷۴.۹ هزار تن بود و در مقایسه با رقم ۴۷۹.۹ هزار تن عملکرد هشت ماهه ابتدایی ۹۸ کاهش یک درصدی داشت.

ضمن اینکه میزان تولید ظروف شیشه‌ای در مهر و آبان ۹۹ به ترتیب ۵۸.۶ و ۵۹.۷ هزار تن ثبت شده که در ماه هشتم رشد ۱.۹ درصدی نسبت به مهر را نشان می‌دهد.  

همچنین در بخش ظروف شیشه‌ای در نیمه نخست امسال رقم ۲۷۵.۱ هزار تن ثبت شد، ضمن اینکه آمار تولید ۶ ماهه ابتدایی پارسال هم ۲۷۶.۷ هزار تن ظروف شیشه ای تولید شده بود.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای منتشر شده پیشین در زمینه ظروف شیشه‌ای، استان‌های قزوین، تهران، مرکزی، همدان، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و زنجان بیشترین ظرفیت تولید در این بخش را با رقم ۶۶۶ هزار تن به خود اختصاص داده اند.  

کشورهای چین، ایران و آلمان سه کشور شاخص در زمینه تولید ظروف چینی محسوب می‌شوند.  ایران سالیانه نزدیک به ۵۰ هزار تن تولید در این بخش دارد که یک پنجم آن راهی بازارهای صادراتی می‌شود.

 ظروف چینی 

تولید ظروف چینی در ۱۰ ماهه سال ۹۹ به رقم ۴۴.۳ هزار تن رسید، در حالی که در مدت مشابه پارسال ۴۹.۵ هزار تن بود و به این ترتیب افت ۱۰.۶ درصدی دارد.  

میزان تولید ظروف چینی در ۹ ماهه امسال نیز برابر با رقم ۳۹.۷ هزار تن بود و در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۰.۹ درصدی را ثبت کرد.

 هشت ماهه امسال میزان تولید ظروف چینی به رقم ۳۵.۱ هزار تن رسید که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که ۳۹.۶ هزار تن بود، کاهش ۱۱.۶ درصدی را ثبت کرد.

ماه‌های مهر و آبان تولید ظروف چینی، ارقام ۵.۱ هزار تن را نشان داد که ثبات عملکرد در این بخش را نشان می‌دهد.

نیمه نخست امسال تولید ظروف چینی به ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن رسید در حالی ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن ظروف چینی تولید شد.

جداول مورد بررسی میزان تولید ظروف چینی در شهریور ماه ۹۹،  رقم چهار هزار و ۸۰۰ تن را نشان داد و در مقایسه با مرداد ماه امسال که چهار هزار و ۷۰۰ تن بود، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بخش ظروف چینی، استان های خراسان رضوی، اصفهان، قم، قزوین، گیلان و مرکزی با رقم ۴۶.۶ هزار تن سهم اصلی بازار را در اختیار دارند.

چینی بهداشتی

آمارهای دوره فروردین تا دی‌ماه امسال در زمینه تولید چینی بهداشتی نشان می دهد که ۹۷.۱ هزار تن عملکرد ۱۰ ماهه بود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹۷.۹ هزار تن بود، کاهش هشت دهم درصدی دارد.

ضمن اینکه در ۹ ماهه امسال هم ۸۷.۵ هزار تن چینی بهداشتی تولید شد و نسبت به ۹ ماهه پارسال با رقم ۸۸.۱ هزار تن، کاهش ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

تولید چینی بهداشتی در دوره هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲.۲ درصدی به رقم ۷۷ هزار تن رسید، هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸ میزان تولید چینی بهداشتی افزون بر ۷۵.۳ هزار تن ثبت شده بود.

  

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران جهش تولید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت چین آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران جهش تولید چین آلمان اخبار کنکور میزان تولید ظروف تولید ظروف چینی نشان می دهد چینی بهداشتی ماهه ابتدایی هزار تن رسید ظروف شیشه ای هزار تن ثبت هزار تن ماهه امسال مدت مشابه ۹ هزار تن ۱ هزار تن هشت ماهه ۱۰ ماهه تن ظروف ۹ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار