Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:41:34 GMT

راه‌اندازی ۷ واحد فرآوری زیتون در سمنان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۲۸۵

راه‌اندازی ۷ واحد فرآوری زیتون در سمنان

لطف‌الله رضایی در حاشیه بازدید مشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون از باغات زیتون استان سمنان، به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: میزان تولید زیتون در استان ۱۲ هزار و ۲۵۳ تن یعنی سه هزار و ۶۰۷ کیلوگرم در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان عملکرد در واحد سطح در استان سمنان وجود دارد و جزو رتبه‌های برتر در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه محصول زیتون به دو صورت کنسرو و روغن‌کشی مورداستفاده قرار می‌گیرد، گفت: زیتون استان سمنان به‌صورت ۴۰ درصد کنسرو و ۶۰ درصد روغن‌کشی استفاده می‌شود.

رضایی از وجود هفت واحد فرآوری زیتون در استان سمنان خبر داد و گفت: روغن تولیدی در استان سمنان عمدتاً به مصرف داخلی می‌رسد و در صورت مازاد به استان‌های هم‌جوار به‌ویژه تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارقام عمده زیتون در استان سمنان شامل رقم زرد بوده که با شرایط استان سازگار است، گفت: ارقام روغنی، کنسروالیا، آمیگدالولیا، کروناکی، آربکین از دیگر ارقام موجود در استان سمنان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با توجه به سازگاری بالای ارقام با اقلیم این استان، توسعه زیتون در دستور کار بوده و جایگزینی این محصول با محصولات جالیزی پرآب نیز پیگیری می‌شود.

جواد میرعرب‌رضی مشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون با هدف بازدید از باغات زیتون به استان سمنان سفر کرد.

بررسی عملکرد فعالیت‌های طرح ملی زیتون در استان و پایش پروژه‌های فنی طرح از جمله پیوند سرشاخه کاری «Top working»، توسعه باغات با ارقام سازگار، فرآیند تولید نهال ارقام سازگار، فرآیند تولید قلم از باغات سازگاری، باغات مادری، کارخانجات فرآوری زیتون (روغن‌کشی و کنسرو) در این سفر انجام شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: زیتون کشاورزی لطف الله رضایی فرآوری زیتون زیتون در استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: تعمیر واحد سیار فرآورشی (اسکید مونتد) با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز با رعایت همه الزام‌های ایمنی و فنی پس از پنج سال انجام شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، رضا طرفی درباره تعمیرات اساسی واحد سیار فرآورشی بیان کرد: با توجه به اینکه راهبری این واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل شد، همسو با برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران برای برداشت هرچه بیشتر و افزایش تولید از میدان‌های مشترک، پس از تحویل‌گیری این تأسیسات از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، برنامه‌های تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز، پنج سال عملیاتی بوده و پیش از این تعمیرات اساسی روی آن انجام نشده است، افزود: بر همین اساس، شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های خود را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری و بازرسی مخازن موجود به‌منظور افزایش تولید و کارایی بهتر تجهیزات فرایندی آغاز کرد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: در نشست‌های مشترک در همه بخش‌ها الزام‌های مورد نیاز در نظر گرفته شد و پس از صدور مجوزهای قانونی و دستورعمل‌های اجرایی و ایمنی از سوی مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان به پیمانکار، کار تعمیرات اساسی از ۱۹ فروردین‌ امسال با نظارت و مدیریت ما آغاز شد.

طرفی با بیان اینکه تعمیرات اساسی روی پنج مخزن نفت شامل سه مرحله تفکیک‌گر و دو مرحله نمک‌گیر انجام شد، ادامه داد: مراحل تمیزکاری و تعمیر با خارج‌کردن ۶۰۰ قطعه داخلی آغاز شد و مرحله بستن آن‌ها طی روزهای اخیر پایان یافت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و راه‌اندازی دوباره ردیف نخست این واحد تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی دوباره همه برنامه‌های ایمنی، PSSR (بازبینی ایمنی پیش از راه‌اندازی) و موارد مربوط به الزام‌های پیش از راه‌اندازی در نشست‌های تخصصی بررسی و با اجرای همه الزام‌های ایمنی دوباره راه‌اندازی شد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی اظهار کرد: در این تعمیرات اساسی ۶۰۰ مترمربع از مخازن و تجهیزات، ۶۰۰ قطعه، همه شیرآلات فرایندی، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به ردیف نخست کارخانه شست‌وشو، سرویس و تعمیر شد.

وی بیان کرد: در مدت این فرآیند، تعمیر همه مراحل کار با هماهنگی، نظارت بازرسی و اچ‌اس‌ئی انجام شد و هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ نداد و رعایت نکات ایمنی را در درجه اول اهمیت کار قرار دادیم.

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد