Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@11:39:13 GMT

بحران آب و برق در قلب آمریکا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۷۸۸

بحران آب و برق در قلب آمریکا (+عکس)

وقوع توفان برفی در ایالت تگزاس آمریکا طی روزهای گذشته شرایط زندگی را در دومین ایالت بزرگ آمریکا (پس از کالیفرنیا) با چالشی جدی مواجه کرده و دسترسی میلیون ها نفر را به برق و آب شرب سالم قطع کرده است.

به گزارش عصرایران، در بزرگ ترین توفان زمستانی دهه های گذشته در ایالت گرم و خشک تگزاس در جنوب آمریکا، تاکنون دستکم 30 نفر کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت این ایالت اضطراری اعلام شده و به دلیل قطعی برق و ترکیدگی و یخ زدگی لوله ها، دسترسی 15 میلیون نفر (نیمی از شهروندان ساکن تگزاس) به آب سالم بهداشتی قطع شده است و مردم آب را از تانکرهای بیرون خانه تهیه می کنند.

همچنین دسترسی به آب نوشیدنی نیز محدود شده و فروشگاه ها با کمبود بطری های آب نوشیدنی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه ها در این ایالت آب را جیره بندی می فروشند.

بنا به اعلام فرماندار تگزاس 165 هزار خانوار در این ایالت به برق دسترسی ندارند و بسیاری از آنها در اماکن اسکان اضطراری مستقر شده اند.

در چنین شرایطی سفر " تدکروز" سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس به منطقه ای تفریحی و خوش آب و هوا در مکزیک موجب انتقادهای بی شماری از او شده است.

این انتقادها به قدری بود که این سناتور جمهوریخواه را مجبور کرد خانواده اش را در هتل 5 ستاره " ریتز کارلتون" در شهر ساحلی "کانکان" مکزیک تنها گذاشته و خود بامداد روز جمعه به شهر هوستون مرکز ایالت تگزاس برگردد.

منتقدان می گفتند ایالت تگزاس در شرایطی که ایالت تگزاس در وضعیت اضطراری است و میلیون ها شهروند در این ایالت به آب و برق دسترسی ندارد و در این شرایط سناتور این ایالت با خانواده برای فرار از مشکلات به مکزیک سفر کرده است.

وضعیت زندگی بدون آب در دومین ایالت بزرگ آمریکا عکس ها رویترز آسوشیتدپرس سی ان ان و زوما صف تهیه آب ترکیدگی لوله به دلیل برودت هوا جیره بندی آب در فروشگاه های ایالت تگزاس. تنها به هر مشتری 4 بطری آب فروخته می شود خانواده تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس در محوطه ساحلی هتل 5 ستاره " ریتز کارلتون" در شهر کانکان مکزیک در حال گرفتن حمام آفتاب در هوای لذت بخش بهاری هستند./نیویورک پست سناتور کروز در اثر انتقادها محبور شد به تنهایی تعطیلات مکزیک را رها کرده و به شهر هوستون برگردد./ رویترز

 

بیشتر بخوانید: سرمای شدید در تگزاس جان ۲۱ نفر را گرفت/ برق میلیون ها نفر قطع شد تلاش برای جدایی تگزاس از آمریکا بحران يخبندان درآمريكا لینک کوتاه: asriran.com/003Ejg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایالت تگزاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم