Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا با اشاره به حضور فعال شرکت‌های ایرانی در ساخت این طرح، تصریح کرد:امروز و در شرایط تحریم، می‌توان با تکیه بر توان داخلی جلوی واسطه‌گری را گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ستاد خبری دومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، عماد مرعشی در خصوص تاثیر تفاهم نامه‌های همکاری این پتروشیمی با سازندگان ایرانی و اعتماد به ساخت داخلی تاکید کرد: تحریم بهترین موقعیت برای بالفعل نمودن فرصت‌های بالقوه است و می‌توان با تکیه به نبوغ داخلی و اعتماد سازی به صنعت و ساخت داخل، میزان وابستگی به واردات را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در دسترس بودن سازندگان در داخل کشور را باعث پیشبرد پروژه های صنعتی و ملی دانست و اظهار داشت: امروز می‌توان با تکیه بر توان داخلی، بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز را در داخل کشور تهیه و از خروج ارز کشور به خارج و واسطه‌گری جلوگیری کرد.
مرعشی افزود: تفاهم‌نامه‌های انجام گرفته با شرکت‌های ایرانی قدرت و سرعت ما را برای رسیدن و تکمیل طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ بالا خواهد برد.
وی یادآور شد: ‏محصول شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس متانول با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن در سال است و در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، با ‏چهار شرکت ایرانی در راستای اعتماد و اعتقاد به ساخت داخل در صنعت پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.
گفتنی است در این رویداد، پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با شرکت کولر هوایی آبان تفاهم نامه طراحی و ساخت کندانسور هوایی (Air-cooled Condenser) توربین‌کمپرسور سنتز پروژه متانول، با شرکت صنعتی و تولیدی هزاوه اراک تفاهم نامه طراحی و ساخت ساپورت های ‏فنری (اسپرینگ و اسپرینگ هنگر) پکیج استیم ریفورمر، با شرکت نفت و گاز سرو تفاهم نامه ساخت و تأمین تمامی کاتالیست های واحد متانول و با شرکت یورواسلات پارس تفاهم نامه طراحی و ساخت اینترنال راکتور سنتز را تبادل کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تفاهم نامه ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 18 MB

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴