Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:18:53 GMT

نودوششمین شماره فصلنامه «پژوهش‌های قرآنی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۹۴۸

نودوششمین شماره فصلنامه «پژوهش‌های قرآنی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، نود و ششمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش‌های قرآنی» به همت اداره نشریات دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی و پژوهشکدۀ اسلام تمدنی چاپ و منتشر شد و مقالات این شماره بر روی سامانه نشریه به آدرس http://jqr.isca.ac.ir نمایه شد.

«هم‌سویی مبنایی تفسیر قرآن به قرآن و نظریه میدان‌ معنایی» اثر صالحه شریفی و علیرضا قائمی‌نیا و غلام محمد شریعتی، «نقد معادل‌انگاری «کمال» با «اقتدار دولتی دین» در آیۀ اکمال» به قلم سیده فاطمه کیایی و «روش استنباط ائمه از قرآن» نوشته سیدموسی صدر از جمله مقالات این شماره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «مبانی و روش‌های قرآن در گسترش دین و توسعه جغرافیای امّت اسلام» اثر احمد آقایی‌زاده ترابی، «تحلیل نقدهای علامه جوادی آملی در تفسیر تسنیم بر آرای تفسیری رشید رضا در المنار» نوشته محمدحسین بیات و حسین محققی، «تحلیل محتوای مجله‌های علمی- پژوهشی قرآنی ایران: روش‌های پژوهش» به همت سیدمصطفی احمدزاده و حامد بخشی و «نقد دیدگاه ملاصدرا در مورد «بهره‌مندی جمادات از حیات و علم» از منظر قرآن کریم» اثر مشترک محمدهادی کمالی و جهانگیر مسعودی و سیدحسین سیدموسوی از دیگر مطالبی می باشد که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه «پژوهش‌های قرآنی» در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)، پایگاه استنادی سیولیکا (Civilica)، پایگاه استنادی جهاد دانشگاهی SID، پرتال جامع علوم انسانی، سامانه نشریه: jqr.isca.ac.ir ، کتاب‌خوان همراه پژوهان (pajoohaan.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.

کد خبر 5151408

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب ترجمه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات کتاب و کتابخوانی تازه های نشر قاسم سلیمانی کتاب ویروس کرونا کتاب کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر مطبوعات ایران زبان شناسی رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی نی ریز گفت: این دوره از مسابقات با حضور ۶۹ حافظ قرآن خواهر و برادر در همه رده‌های سنی برگزار شد.

نوبختی با بیان این که داوطلبان، حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن بودند، افزود: شرکت کنندگان به ۱۵۰ سوال قرآنی به مدت یک ساعت پاسخ دادند.

 

دیگر خبرها

  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه