Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن قوسیان مقدم روز شنبه در گفت وگویی اختصاص با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش مدیریتی و عملیاتی امدادرسانی تا ساعت ۱۰ صبح دوم اسفند ماه در منطقه زلزله زده سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این عملیات اسکان اضطراری پس از وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا این استان با توزیع ۲ هزار و ۴۴ دستگاه(۱۶۲۰ چادر مسافرتی و ۴۲۴ چادر امدادی) انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: این عملیات اسکان اضطراری با توجه به تخریب برخی منازل مسکونی، وجود پس لرزه، سرمای منطقه و ترک خوردگی منازل انجام شده و هنوز هم نگرانی نیروهای امدادرسان از امنیت منازل کم‌ مقاومت، محسوس است از این رو ناچار به اسکان اضطراری خانواده ها در برخی مناطق امن با شرایط پایدار نیز شده ایم.

قوسیان مقدم با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام امدادی و زیستی توزیع شده در بین آسیب دیدگان زلزله اخیر در سی سخت سه میلیارد و 485 میلیون و 750 هزار ریال است، ادامه داد: تا ساعت ۱۰ صبح امروز نیز ۴۵۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۵۰۰ بسته غذایی (۷۲ ساعته)، ۲۰۰ تخته پتو، ۷۰ تخته موکت، وسایل گرمایشی از جمله ۵۰ شعله چراغ والور و ۱۵ شعله هیتر برقی، شماری ست ظروف و ست بهداشتی در این مناطق توزیع شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اضافه کرد:  از زمان وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۸۹ نیروی عملیاتی هلال احمر در عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت و همکاری داشته اند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه خدمت‌ رسانی به زلزله‌زدگان همچنان باقوت در حال انجام است، بیان داشت: امدادگران و نجات گران هلال احمر همچنان در صحنه خدمت حاضر هستند و طبیعی است که در این شرایط اضطراری عمومی و پیچیده کمتر می‌توانند جزئیات فعالیت‌های خود را در رسانه‌ها به مردم شریف ایران گزارش دهند، از این رو مردم نوعدوست ایران به حضور دائم و حالت تحرک نیروهای امدادرسان هلال احمر در ارائه خدمات متنوع امدادی در مناطق زلزله زده سی سخت اطمینان کامل داشته باشند.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه روز روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرهای یاسوج و دنا اتفاق افتاد و خساراتی به هر دو شهرستان وارد شد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای  اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند و برخی منازل مسکونی صد در صد تخریب و غیر قابل سکونت شده اند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۱ نفر مصدوم شده اند و آنچنان که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته است خسارات زلزله روز ۲۹ بهمن بیش از حد تصور است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا دبیرکل جمعیت هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا دبیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا دبیرکل جمعیت هلال احمر اخبار کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد اسکان اضطراری شهرستان دنا زمین لرزه هلال احمر سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم

کمیل پرناک گفت: این اقلام شامل؛ پتو، موکت، نایلون، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، انواع کنسرو و چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان افزود: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تایید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی؛ آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و نصب ۱۵ دستگاه چادر در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حضور یافتند و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

آتش سوزی بامداد پنجشنبه گذشته در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان که ۴۰ ساختمان شامل بیش از ۱۲۰ واحد مسکونی و غیره را در برگرفت، خسارت جانی نداشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • زلزله خوزستان را لرزاند