Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:55:44 GMT

توقف اتوبوس مطالبه گری در ایستگاه شهرک صنعتی کرمان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۲۸۲

توقف اتوبوس مطالبه گری در ایستگاه شهرک صنعتی کرمان

به گزارش ایرنا،  اتوبوس مطالبه گری که به همت بسیج رسانه استان کرمان و گروهی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان براه افتاده بود، پس از یکسال توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا روز پنجشنبه ۳۰ بهمن، مجدد حرکت خود را برای دیدن و شنیدن مطالبات مردم آغاز کرد.

شهردار منطقه چهار شهر کرمان و گروهی از اصحاب رسانه و رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمان مسافران، اتوبوس مطالبه گری بودند که مقصد آنها شهرک صنعتی کرمان بود تا ضمن بازدید میدانی از وضعیت این شهرک، مطالبات آنها با حضور یکی از مسئولان بیان و پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک صنعتی کرمان در شرق شهر و در حاشیه بزرگراه آیت الله خامنه ای واقع شده است، هرچند این شهرک حدود چهار دهه قبل بنام صنعتی بوده، اما با ساخت و سازهای انبوه که اغلب به صورت سکونت گاه غیر مجاز است، به منطقه ای مسکونی با شرایطی نامناسب برای زندگی تبدیل شده است.

تحمل زندگی برای ساکنان شهرک صنعتی سخت است

اهالی شهرک با توقف اتوبوس مطالبه گری به سرعت خود را به آن رساندند و هر کدام دغدغه و گلایه از شرایط محیطی محل سکونت خود داشتند، مرد حدودا ۵۰ ساله ای از اهالی شهرک با اشاره به عملیات زیرساخت آسفالت کوچه های منطقه می گوید: چند مرتبه برای آسفالت خیابان و کوچه ها زیرسازی انجام شده است، اما پس از مدتی کار نیمه کاره باقی مانده و هزینه و زحمت ها با بارندگی و رفت آمد خودرو ها از بین می رود.

وی ادامه می دهد: با اولین بارندگی سراسر کوچه ها و خیابان ها پر از آب می شوند و این آب به داخل خانه های ما می آید، حال که تصمیم به آسفالت این ناحیه گرفته شده، حداقل با اصول و استاندارد کار شود تا مشکل آب گرفتگی مناطق تکرار نشود.

نظری یکی دیگر از اهالی این شهرک نیز از بی توجهی متولیان امور شهری به مشکلات اهالی شهرک گلایه دارد، وی گفت: نماینده ها و مسئولان معمولا زمانی که نزدیک انتخابات می شود، به این شهرک می آیند و قول حل مشکلات را می دهند، اما درعمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

وی تاکید می کند: مناطق اطراف شهرک امکانات زیادی دارند، اما اینجا امکانات در حد صفر است و از درمانگاه و  ایستگاه پلیس خبری نیست.

در این میان یکی از کودکانی که به ما نزدیک شده بود، با اعتماد بنفس جلو آمد و به خبرنگاران گفت: ما هیچ زمین و وسائل بازی و ورزش در اینجا نداریم و مجبوریم وسط خیابان بازی کنیم، اگر به ما امکانات بدهند ما هم استعداد ورزشکار شدن داریم.

هر چه به مناطق دورتر شهرک نزدیک می شویم، عمق محرومیت بیشتر می شود، یکی از بانوان ساکن شهرک به خبرنگاران می گوید: اینجا کودکان ما جز خاک چیزی در ریه های خود ندارند، مسئولان خانواده های خود را یک روز به اینجا بیاورند ببینند تحمل زندگی در این شهرک را دارند.

این بانوی شهروند کرمانی با اشاره به ساخت و ساز های داخل شهرک می افزاید: در مناطقی از شهرک آب نداریم و باید منتظر تانکر آب باشیم، کوچه ها و خیابان ها با اولین بارندگی باتلاق می شود، گاز به داخل شهرک آماده اما اکثر منازل به شبکه وصل نیستند.

۹۰ درصد ساخت و سازها در شهرک صنعتی کرمان غیر مجاز است

شهردار منطقه چهار کرمان با اشاره به انبوه مشکلات در شهرک صنعتی شهر کرمان گفت: این منطقه حدود ۵۰۰ هکتار وسعت دارد که ۱۲۰ هکتار  اراضی دولتی در این محدوده قرار دارد که به صورت غیر رسمی تصرف و آلونک ساخته شده است و ۹۰ درصد ساخت و سازهای در اینجا بودن مجوز است.

علی عسگری  با اشاره به ساماندهی وضعیت خیابان ها و کوچه های شهرک افزود: روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تن ضایعات جمع آوری می شود و ۱۳۰هزار متر از معابر آسفالت و ۶ هزار متر جدول گذاری شده و ایجاد فضای سبز و درختکاری نیز در شهرک در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند پاسخگوی مشکلات این شهرک باشد، ما در حد توان فعالیت های خود را انجام می دهیم و نمونه آن اخطار برای جمع آوری کوره های آلاینده آهک بود که گاز آنها قطع شده و قرار است به خارج ازشهر و دشت زحمتکشان منتقل شوند.

شهردار منطقه چهار کرمان اظهار داشت: برای جلوگیری از پیشرفت حاشیه نشینی و ساخت و ساز در این منطقه محدوده خدمات شهری را مشخص کرده ایم و طرح تقسیط ۳۶ ماهه عوارض و نوسازی بدون پیش پرداخت در یک ماه اخیر عملیاتی شده که کسانی که سند داشتند از این طرح استقبال کرده اند.

وی بیان کرد: بوستان امید در شهرک صنعتی افتتاح شده‌ و همچنین ساخت بوستان جدیدی در دستور کار است و سرانه آموزشی و فرهنگی شهرک صنعتی مشخص شده و خیرین پای کار هستند که با همکاری شهرداری پیش برود.

عسگری ادامه داد:  برای توسعه متوازن خدمات اجتماعی و عمرانی نهضت آسفالت در شهرداری کرمان شکل گرفت ونزدیک به ۲۰۰ هزار متر در چند ماهه سال جاری در سطح منطقه ۴ آسفالت و زیرسازی انجام دادیم و بیشتر از هر چهار منطقه دیگر در سطح شهر متراژ آسفالتی که در مناطق کم برخودار مانند سرآسیاب و شهرک صنعتی انجام شد.

شهردار منطقه چهار کرمان تصریح کرد: در این چند ماه اخیر در این منطقه سه پارک سلمان فارسی، زریسف و همچنین بوستان امید هم افتتاح شده است و حوزه  فعالیت شهرداری منطقه  ساخت یک خانه فرهنگ با پیشرفت ۷۰ درصدی داریم و همچنین یک خانه فرهنگ دیگر هم احداث و بازسازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر طرح کرامت محله شهرک صنعتی نیز گفت: با همت اهالی و ساکنان شهرک،  کارگروه عمران، خانواده، بهداشت، جوانان و ورزش را تشکیل دادیم که فعالیت های خود را روزانه انجام می دهند.

مجتبی اباذریان افزود: نیروهای بسیج خودجوش به میدان آمده‌ اند و بدون حقوق و مزایا به دنبال کارهای مردم هستند، امنیت این منطقه توسط گشت های رضویون به صورت محله محور تامین می شود.

وی تاکید کرد:  ساخت و ساز خانه ها، کمک مومنانه، تهیه جهیزیه و سایر توسط اهالی و سپاه و نیروهای بسیج انجام شده است، اما محرومیت در شهرک صنعتی زیاد است و همه باید پای کار بیایند.

در حالی اتوبوس مطالبه گری در شهرک صنعتی کرمان به پایان راه خود رسید، که کوهی از مشکلاتی که ریشه در دهه های گذشته دارند، بر دوش ساکنان و مسئولان سنگینی می کند، حل مسائل این منطقه محروم حاشیه شهر کرمان عزمی فرا دستگاهی می طلبد تا وضعیت شهرک و ساکنان آن بهبود پیدا کند.

برچسب‌ها کرمان شهرداری کرمان اقشار حاشیه آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان اقشار حاشیه کرمان شهرداری کرمان اقشار حاشیه آسیب ها اخبار کنکور شهردار منطقه چهار اتوبوس مطالبه گری شهرک صنعتی کرمان شهرک صنعتی کوچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

فرماندار محمودآباد گفت: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

روح‌الله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه محمودآباد در مصرف برق، شاهد روزهایی با صرفه‌جویی سخت انرژی برق بود، اظهار کرد: در آن دوران قطع برق‌های صنعتی، در ادامه در حوزه گردشگری و همچنین قطع منازل خانگی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی افزود: مردم این شهرستان با قطعی برق خانگی شدیداً با مشکل مواجه بودند، به‌گونه‌ای که برای مطالبه‌گری کنار اداره برق تحصن می‌کردند.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه طی دو سال در این حوزه تمام تلاش و همت برای رفع مشکل برق به کار گرفته شد تا بخشی از مشکلات رفع شود، گفت: طی این مدت دو حوزه کاری برق صنعتی و برق مصرفی خانگی این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: در این شهرستان دو ترانس ۳۰ واقع در خط میدان شهید کاظمی که نیاز به تقویت داشته، انجام شده است و به زودی پست سوم ۶۳ کیلوولتی در سرخ‌رود احداث می‌شود.

وی از نیاز ۳۰۰ میلیاردی اعتبار برای این احداث پست خبر داد و مطرح کرد: هم‌اکنون این اعتبار پیش‌بینی شده است و به زودی تخصیص پیدا می‌کند و زمین آن نیز آماده خواهد شد.

این مسئول با اعلام اینکه دو ترانس ۳۰ موردنظر با اعتبار تخصیصی به ترانس ۶۰ ارتقای پیدا کرده و در مکان موردنظر نصب شده است، یادآور شد: برای این دو ترانس بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است که تا ۳۰ سال آینده برق خانگی محمودآباد تأمین شد.

وی با اشاره برق صنعتی از تخصیص اعتبار دو هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: در بیست‌ودوم بهمن سال گذشته کلنگ یک پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی با حضور استاندار مازندران بر زمین زده شد و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالا و جذب اعتبار در حال اجراست که امروزه تخصیص اعتبار آن به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

علیزاده با بیان اینکه اکنون پست ۶۳ کیلوولتی شهرک صنعتی در زمین سه هزار متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در راستای عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توانستیم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ورود پیدا کنیم و باعث فعالیت ۳۰ واحد نیمه‌فعال، راکد ورشکسته در عرصه چرخه تولید شویم.

فرماندار محمودآباد ادامه داد: با فعالیت این واحدها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد فراهم می‌شود که برای تأمین این نیروها نیاز به جذب از سایر شهرستان‌های استان داریم.

علیزاده افزود: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

کد خبر 747670

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود