Web Analytics Made Easy - Statcounter

جام باشگاه های کتابخوانی، طرح ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چهار دوره تکرار، امسال پنجمین مرحله آن به مرحله اجرا رسیده که رونق بازار کتاب و مطالعه دستاورد این حرکت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جام باشگاه های کتابخوانی، رقابتی فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه و رونق به بازارهای فروش کتاب شده و این روزها که کرونا بر بسیاری از ظرفیت های تفریحی و فراغتی سایه افکنده، گرایش به مطالعه کتاب نیز رشد داشته و همه در کنار هم فرهنگ انس با کتاب را رشد داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطالعه کتاب آثار زیادی را برای جامعه به همراه دارد که ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی، کاهش دغدغه ها و مشکلات اجتماعی و مبارزه با جهل و نادانی از دستاوردهای این امر مهم بوده و از گذشته تاکنون بر این اصل همواره تاکید شده و در موفقیت افراد و پشرفت جوامع کارآمدی خود را اثبات کرده است.

 

تشکیل باشگاه های کتابخوانی تنها برای مراکز استان ها و شهرستان ها نبوده و خدمات آن به روستاییان نیز رسیده  و مسئولان اجرای این رویداد فرهنگی همواره با کسب تجربه از سال های قبل تسیهل گران را حمایت و زمینه ساز موفقیت های زیادی برای مردم شده اند.

کتابفروشان که بازار فروششان رونق گرفته و نوجوانان و کودکانی که به ارزانی کتاب خریده اند همه خوشحال هستند و رقابت سالم و خلاق در این حوزه به ماندگاری این طرح کمک خواهد کرد.

 

 مسئولان این طرح با اشاره به گزارش عملکرد آن در سال گذشته، خبرهای خوبی را به اهالی فرهنگ و هنر داده اند که با تشکیل بیش از 21 هزار باشگاه کتابخوانی، بیش از 300 هزار کودک و نوجوان در این فعالیت مشارکت کرده اند که بخش های روستایی نیز در این جریان دیده می شوند.

 

این روند در سال جاری با برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی مقدماتی و تکمیلی، ارائه خدمات به تسهیل گران مثل بن خرید کتاب از نمایشگاه کتاب سراسری ایران ادامه داشته و فعالیت باشگاه ها در جریان است.

 

کتاب های باشگاه های کتابخوانی با تخفیف 50 درصدی و برای کتاب های غیر از این لیست با تخفیف 30درصدی به اعضای این باشگاه ها ارائه می شود.

 

*پیشتازی استان اصفهان در تشکیل باشگاه های کتابخوانی

 

استان اصفهان که در سال گذشته با ثبت 2200 باشگاه کتابخوانی، بیشترین تعداد را داشته و پس از آن استان یزد با 1800 باشگاه رکورد دار این عرصه فرهنگی و هنری بوده است.

 

این استان در سری مسابقات و مرحله نهایی این طرح نیز برگزیدگانی داشته که امسال نیز با مشارکت تسهیل گران و فعالان حوزه کتاب مطمنا به نتایج خوبی خواهد رسید.

 

شهرستان های استان اصفهان نیز در این جریان و فعالیت نقش خود را ایفا کرده اند، که به گفته «اصغر مختاری» مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، شرایط یکسان برای انجام این فعالیت و تسهیل فرایندها بر توسعه این طرح در سراسر مناطق موثر بوده است.

 

وی ادامه داد: تخفیف خرید کتاب، فعالیت تسهیل گران، شرایط ساده شرکت در رقابت بین باشگاه ها و شبکه اطلاع رسانی گسترده که از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها صورت گرفته موقعیت را برای همه افراد و اهالی فرهنگ و هنر فراهم ساخته است.

 

مختاری اضافه کرد: سال گذشته آموزش ها به صورت حضوری در مرکز استان اصفهان برگزار شد ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، این اقدام به صورت مجازی بود که ثمره های زیادی را نیز داشته است.

 

وی یادآورشد: دسترسی به کتابفروشی تحت اجرای این طرح یکی از دغدغه ها در برخی از مناطق بوده که، ستاد مرکزی اجرای جام باشگاه های کتابخوانی با ارتباط گیری با تسهیل گران در این حوزه نیز همکاری داشته و راهکارهایی را ارائه داده است.

*ثبت چهار باشگاه کتابخوانی در تیران و کرون

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه سال گذشته تنها یک باشگاه در این شهرستان داشته ایم، گفت: امسال این گروه به چهار مورد افزایش یافته که کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا هر کدام دو باشگاه ثبت کرده اند.

«اقبال صالحی» افزود: با معرفی هرچه بیشتر این اتفاق کتابخوانی امکان افزایش تشکل ها نیز وجود دارد و خانواده ها نیز چنین طرح هایی را از نهادهای مختلف مثل مدارس، کانون های مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه های عمومی، مهدهای کودک، سازمان های مردم نهاد و دیگر تشکل ها پیگیری و مطالبه کنند.

وی نبود کتابفروشی تحت پوشش این طرح را چالش مهم پیش روی تسهیل گران و اعضای باشگاه هااین منطقه بیان کرد و گفت: برای رفع این مشکل کتاب از کتابفروشی های مرکز استان تهیه شده است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: جام باشگاه کتابخوانی باشگاه های کتابخوانی کتاب فروشی ها مطالعه اصفهان باشگاه های کتابخوانی فرهنگ و ارشاد اسلامی باشگاه کتابخوانی استان اصفهان شهرستان ها تسهیل گران جام باشگاه باشگاه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد