Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@18:05:22 GMT

فوری/ برای خرید روغن کارت ملی ببرید!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۸۱۵

فوری/ برای خرید روغن کارت ملی ببرید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از اواخر شهریور امسال عرضه روغن جامد در بازار کم شد و کمتر از یک ماه بعد نیز این مشکل برای روغن مایع ایجاد شد. مشکلات ایجاد شده در حدی بود که براساس گزارش های رسیده از تهران و برخی شهرستانها یا به طور کل روغن در فروشگاه ها و مغازه ها نبود، یا با قیمت های بالاتر به بهانه کمیاب شدن فروخته می شد، یا خرید روغن منوط به خرید اقلام دیگر بود یا اینکه پس از ایستادن در صف به هر نفر تنها یک روغن فروخته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفهای طولانی و چندین ساعته که در شرایط کرونایی با وجود هشدارهای کارشناسان بخش بهداشت و درمان کشور در آن روزها تشکیل شد و حتی هنوز هم در برخی مناطق همچنان برای خرید روغن تشکیل می شود! البته  این صفها فقط مختص به روغن نیست و گویا تب آن برای اقلام دیگر هم داغ شده است و معلوم نیست چند نفر ناخواسته با ایستادن در این صف ها درگیر کرونا شده اند.

البته از همان روزها نیز مسئولان مربوطه در این باره نظراتی مطرح و علت کمبود عرضه روغن را تحریم های ظالمانه، مشکلات ارزی و انتقال آن و عدم تخصیص ارز برای واردات روغن خام توسط بانک مرکزی اعلام کردند. حتی به این موضوع هم اشاره شد که به دلیل جو ایجاد شده در بازار برخی روغن می خرند و در خانه انبار می کنند و همین موضوع تقاضا را بالا برده است. اما چندی بعد شرکت بازرگانی دولتی از تزریق ۷۰ هزارتن روغن برای خانوار و صنف و صنعت خبر داد و دبیر انجمن صنفی روغن نباتی نیز اعلام کرد که این مقدار روغن بین کارخانه ها توزیع و پس از آن وارد بازار خواهد شد و آرامش به بازار بازخواهد گشت.

اگرچه چندی بعد وضعیت عرضه روغن مایع در فروشگاه های زنجیره ای و بعد از آن در خرده فروشی ها بهتر شد و بازار به ثبات نسبی رسید اما گزارش ها نشان می دهد که هنوز برخی استان ها در تامین روغن مایع مصرفی خانوار با مشکلاتی مواجه هستند. هرچند که در کنار آن کمبود عرضه روغن جامد همچنان خودنمایی می کند و شهروندان را با چالش های بسیاری مواجه کرده است؛ به طوری که براساس مشاهدات میدانی از برخی ازمحله های شهر تهران در بعضی از فروشگاه های زنجیره ای خرید روغن جامد با ارائه کارت ملی میسر است؛ یعنی به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد فروخته می شود نه بیشتر!

با این وجود به نظر می رسد هنوز وعده های داده شده در خصوص حل مشکل روغن مایع و جامد به طور کامل عملیاتی نشده و ضروری است که مسئولان مربوطه هرچه سریعتر نسبت به ایجاد ثبات در بازار مواد غذایی در روزهای پایانی سال اقدامات لازم را انجام دهند.

پربیننده ترین نظر نمایندگان و کارشناسان در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت ازدواج دو مجری صدا و سیما +عکس قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۹/۱۱/۳۰ +جدول دلار عقب‌نشینی کرد/ بازار ارز چشم انتظارات رویکرد جدید بایدن رتبه بندی فقط برای معلمان اجرا می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن جامد خرید روغن روغن مایع عرضه روغن روغن جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاماری ایما هیبرید (HEV) جدیدترین محصول سواری آرین پارس موتور شناخته می‌شود که قرار است در فاز اول به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شود. با توجه به اضافه شدن نام این خودرو به سامانه خودروهای وارداتی، می‌توان گفت که دومین محصول لاماری در آستانه ورود به بازار است. اما احتمالاً سوال بسیاری از متقاضیان، قیمت فروش لاماری ایما هیبرید و بازه قیمتی آن در بازار باشد.

براساس اطلاعات واصله، ایمای هیبرید احتمالاً فاصله قیمتی 40 درصدی با نسخه  لاماری ایما در بازار داشته باشد. هم‌اکنون لاماری ایما معمولی در بازار با نرخ  حدودا دو میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد که با احتساب 40 درصد، در کانال پایین‌تر از سه میلیارد تومان ( حدود دو میلیارد و 900 میلیون تومان) قرار خواهد گرفت.

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات

 

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. همچنین لازم به تاکید است که با تولید نسخه HEV (هیبرید) لاماری ایما، این مدل جانشین تریم رده بالاتر به حساب می‌آید که زمانی قرار بود تحت عنوان ایما X و در نسخه بنزینی به تولید برسد.

نسخه هیبرید لاماری ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز به سیستم پرخوران و سیستم پاشش سوخت مستقیم، همانند نسخه بنزینی ایما بهره می‌گیرد، اما در این مدل با دو موتور الکتریکی با کد شناسایی DHT-300 (یکی به‌عنوان ژنراتور و دیگری به‌عنوان موتور رانشی) به‌مجموع توان 130 کیلووات (174 اسب بخار) و مجموع گشتاور 300 نیوتن.متر همراه شده است و نیروی الکتریسیته آن با یک پک باتری 2 کیلووات.ساعت تامین می‌شود.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم محصول هیبریدی آرین پارس موتور، خودروی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید محسوب می‌شود؛ چرا که هر دو محصول، چینی و در یک بازه قیمتی نزدیک به یک‌دیگر قرار می‌گیرند.

طبق محدوده قیمتی حدودی که برای لاماری ایما HEV مشخص شده، این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی تیگو 8 پلاگین هیبرید دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه لاماری در نسخه پلاگین هیبرید عرضه نمی‌شود، نیازی به شارژ باتری‌های آن نیست.

همچنین در بخش مشخصات فنی نیز حداکثر قدرت و گشتاور لاماری ایما هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو PHEV اندکی بیشتر است. به عبارتی ایمای هیبرید در مجموع می‌تواند حداکثر 342 اسب‌بخار و 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، اما رقیب این خودرو قادر به تولید 326 اسب‌بخار و 510 نیوتن‌‎متر است.

هرچند مصرف سوخت ترکیبی خودروی جدید آرین پارس موتور به صورت رسمی اعلام نشده، اما با توجه به حجم موتور یکسان آن با رقیب خود و همچنین وزن پایین‌تر، احتمالاً مصرف سوخت لاماری ایمای هیبرید حتی از تیگو 8 PHEV نیز کمتر باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد