Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:01:59 GMT

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۹۰۲

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در کرمانشاه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به شروع خرید‌های نوروزی گفت : با فعال شدن بازار نوروز در شرایط کرونایی، نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و سطح بازار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه خبر داد و گفت : این طرح تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

خدادادیان افزود: در این طرح ۸۰ بازرس بهداشت محیط بازرسی از ۱۵ هزار واحد صنفی و اماکن عمومی و ... را برعهده دارند.

او به شلوغی قابل توجه بازار خرید آجیل و شیرینی و نیز آرایشگاه‌ها و تالار‌های پذیرایی در روز‌های پایانی سال اشاره کرد و افزود: در همین راستا این اماکن بصورت ویژه بازرسی خواهند شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه ادامه داد: در این طرح پنج هزار واحد صنفی بصورت ویژه بازرسی خواهند شد.

خدادادیان ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و گندزدایی سطوح را از جمله مهمترین نکات بهداشتی مدنظر کارشناسان در بازرسی‌های عنوان کرد و افزود: شهرستان کرمانشاه فعلا در شرایط " آبی" کرونا قرار دارد و با کوچکترین غفلت این وضعیت می‌تواند به رنگ زرد یا نارنجی و حتی قرمز تبدیل شود، بنابراین می‌طلبد که همه با رعایت دقیق دستورالعمل ها بویژه در شلوغی بازار نوروز مانع این اتفاق شویم.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته همچنین بحث سلامت مواد اولیه و شرایط نگهداری مواد غذایی هم با دقت رصد خواهد شد.

خدادادیان با اشاره به شلوغی مطب‌ها و آرایشگاه‌های زنانه در این روز‌های پایانی سال گفت: در این مراکز با توجه به حضور جمعیت، تهویه هوا ضروری است و این مورد توسط کارشناسان در محیط‌های شلوغ حتما رصد خواهد شد.

این کارشناس بهداشت محیط در پایان از مردم خواست تا هرگونه تخلفات بهداشتی بویژه در بحث رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی را حتما به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز