Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:49:10 GMT

بارندگی در خلخال ۴۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۴۷۴

بارندگی در خلخال ۴۵ درصد افزایش یافت

فرامرز فرض‌الله‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارندگی‌های ۱۱ ماه سال گذشته در خلخال ۲۹۵ میلی‌متر به ثبت رسیده  که این میزان در ۱۱ ماه امسال به ۵۳۲.۱ میلی‌متر افزایش یافته است.

او اظهارکرد: مجموع بارندگی ۱۱ ماه امسال این شهر در مقایسه با میانگین بارندگی بلندمدت ۳۳ سال گذشته شهرستان نیز ۳۹ درصد افزایش  نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به اینکه میانگین بارندگی سالانه این منطقه ۳۶۶ میلیمتر است، حجم بارندگی طول ۱۱ ماه امسال ۱۶۶ میلیمتر بیش از مجموع بارندگی‌های پیش‌بینی شده سالانه این شهر می‌باشد.

وی افزود: برغم افزایش میزان بارندگی‌ها در هر فصول بهار ،تابستان و پاییز امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ، میزان بارندگی در دومین ماه زمستان امسال در مقایسه با حجم بارندگی‌ها  در بهمن ماه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است.

فرض‌الله‌پور تشریح کرد: میزان بارندگی بهمن ماه سال قبل خلخال ۷۰.۹ میلی‌متر به ثبت رسیده که این میزان در بهمن  ماه امسال به ۴۴.۱ میلی‌متر رسیده است. 

او با بیان اینکه با ورود سامانه جدید بارشی به منطقه ناپایداری هوا و بارش برف در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان از عصر امروز آغاز می‌شود، افزود: بارندگی‌ها تا پایان روز یکشنبه در این منطقه ادامه خواهد داشت و حجم بارش‌ها قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: افزایش قابل توجه بارندگی‌ها موجب افزایش میزان آب‌های سطحی از جمله چشمه‌ها و رودخانه در فصول خشک شده و با ادامه و افزایش بارندگی در زمستان امسال شاهد بالا آمدن سطح آب سفره‌های زیرزمینی خواهیم شد.

فرض‌الله‌پور افزود: با قطع بارندگی و صاف شدن آسمان خلخال دمای هوای صبح امروز این شهر به ۶ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا خلخال استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا خلخال استان اردبیل وضعيت هوا خلخال استان اردبیل بارش برف سازمان هواشناسی اخبار کنکور بارندگی ها میلی متر ۱۱ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود