Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:26:04 GMT

اجرای قانون آزادسازی معادن در کشور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۵۷۰

اجرای قانون آزادسازی معادن در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه در ادامه سفر خود به استان یزد در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو در اردکان، گفت: قانون آزادسازی معادن مدت‌ها بود که اجرا نشده که با همراهی دولت و مجلس به زودی و ظرف چند هفته آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این قانون یک فرصت طلایی برای معدنکاران کشور است و سرمایه‌های جدیدی در حوزه معادن صورت خواهد گرفت البته شاید مخالفت‌هایی و شاید پارتی بازی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد، اما مقاومت کرده و قانون را اجرایی می‌کنیم.

رزم حسینی با اشاره به وضعیت معیشتی و فشار‌های اقتصادی بین المللی، گفت: وزارت صنعت و مجموعه دولت با توجه به بضاعتی که دارند در زمینه فراوانی کالا حرکت کرده اند و امروز کالا‌ها در گمرکات ما با کمترین ماندگاری آزادسازی می‌شوند.

وزیر صمت بیان کرد: روان سازی اقتصاد وارداتی از برنامه‌های وزارت صمت است و دولت مذاکراتی در این زمینه انجام داده و صادرکنندگان ما متعهد و انسان‌های شریفی هستند و به زودی مشکلات آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، استان یزد را استانی توسعه یافته خواند و گفت: این استان به زودی به استان صنعتی کشور تبدیل خواهد شد و یکی از مهمترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی و بعد از انقلاب، انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود.

او ادامه داد: این طرح یکی از طرح‌های ناباورانه بود که اوایل با دید تمسخر به آن نگاه می‌کردند و حتی برخی مانع اجرا این طرح می‌شدند، اما امروز با همراهی افراد خلاق و بزرگان، بخشی از این امر محقق شده و امروز دیگر صحبت از خط دوم و سوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

وزیر صمت عنوان کرد: این خط ۸۲۰ کیلومتر طول دارد و برای ۱۶ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده که امیدواریم این پروژه قبل از پایان سال جاری به شهرستان اردکان و به مجتمع چادرملو برسد.

او معادن را ابزار توسعه و آبادانی هر کشوری دانست و گفت: ایران کشوری نفت خیز است، اما معدن خیز نیز هست، اما کمترین حرکت را در حوزه اکتشافات معدنی کشور داشتیم که در این دولت و دولت بعدی به سمت اکتشافات جدید معدنی حرکت می‌کنیم و توسعه صنایع معدنی را انجام خواهیم داد.

در این مراسم نیروگاه خورشیدی شهید فخری زاده چادرملو در اردکان با سرمایه گذاری هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

ظرفیت این نیروگاه ۱۰ مگاوات از نوع ردیاب تک محوره است و سالانه ۲۶ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی جوانان معادن کشور صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آنها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آنها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آنها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهاد‌های حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟