Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به آسیب دیدن ۶ کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه در زلزله آبان ماه ۹۶ گفت : کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل ذهاب به مساحت ۹۰۰ متر مربع و کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث باباجانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در اثر این زلزله کاملاً تخریب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به تشریح مراحل بازسازی کتابخانه‌های عمومی صددرصد تخریب شده پرداخت و گفت : ساخت کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل ذهاب در مرحله فندانسیون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که برای ادامه روند ساخت و تکمیل آن سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: روند بازسازی کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث باباجانی پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی داشته که به منظور تکمیل روند بازسازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

او با تاکید بر اینکه ۴ کتابخانه عمومی دیگر مناطق زلزله زده قابل استفاده نبوده و باید نسبت به مقاوم سازی آن‌ها اقدام شود، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی علی بن ابی طالب در کوزران، دهخدا در قصرشیرین و علامه امینی در سرپل ذهاب هر یک دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

حسنی خونسار با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه عمومی علامه امینی در شهرستان سرپل ذهاب نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور مقاوم سازی است، افزود: کتابخانه شهید عارف فتاحی در شهرستان ثلاث باباجانی متأثر از زلزله آبان ۹۶ نیازمند مقاوم سازی بوده که هم اکنون این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون فضای مناسبی در مناطق زلزله زده در اختیار کتابخانه‌های عمومی این استان نبوده، اما با کمک خیرین و انجمن کتابخانه‌ها به منظور جلوگیری از توقف فعالیت‌های فرهنگی، ساختمان‌هایی به صورت موقت برای راه اندازی کتابخانه‌ها در این مناطق اجاره شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی زلزله کرمانشاه زلزله زدگان کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه کتابخانه عمومی پیشرفت فیزیکی تومان اعتبار سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان مهر میزبان شاعران