Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون فوتبال با وجود اصلاح اساسنامه و تایید آن از سوی مجمع و همچنین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) همچنان خلاف آن عمل می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در شرایط فعلی که فیفا سعی می‌کند با جزئیات اتفاقات فوتبال ایران را دنبال کند و اساسنامه شفاف‌تری تدوین شده و به تایید این نهاد هم رسیده است، بازهم شاهد تخلفاتی از سوی فدراسیون فوتبال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در شرایطی که فیفا اساسنامه را مشروط به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تایید کرد، اما فدراسیون‌نشین‌ها پیش از برگزاری انتخابات 10 اسفندماه سعی دارند آخرین دست اندازی‌های خود را انجام داده و برخلاف قوانین حرکت کنند.

گزارش ویژه تسنیم| تمام تخلفات اساسنامه‌ای و قانونی فدراسیون فوتبال در 4 سال گذشته + اسنادبرگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران 6 روز پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال!اطلاعیه فدراسیون فوتبال با 4 روز تأخیر و سکوت ادامه‌دار در قبال موضوع روز/ بی‌تفاوتی نسبت به تلاش ردصلاحیت‌ شده‌ها

وقتی صحبت از مهندسی انتخابات می‌شود، اولین نکته که به ذهن می‌رسد چیدمان مجمع است. چیدمانی که از طریق حضور نفرات مورد وثوق در هیئت‌های استانی شکل می‌گیرد و سال‌هاست تغییرات ملموسی در این هیئت‌ها شکل نگرفته؛ یکی از هیئت‌های جنجالی فوتبال مربوط به استان تهران بوده که انتخابات آن مدت‌هاست با حاشیه همراه بوده و همین حواشی حضور حبیب‌الله شیرازی به عنوان رئیس آن را دو سال خلاف قانون تمدید کرده است‌. حالا فدراسیون فوتبال قصد دارد روز دوشنبه، 4 اسفندماه انتخابات این هیئت را برگزار کند و این تعجیل در واپسین روزهای فدراسیون شائبه برانگیز است. شائبه برانگیز از این جهت که انتخابات این هیئت دو سال به دلایل مختلف به تعویق افتاده و حالا این تعجیل سؤال برانگیز است.

با توجه به اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح شده، اولین سؤالی که به ذهن می‌رسد، این است که انتخابات هیئت‌های فوتبال استانی براساس کدام اساسنامه برگزار می‌شود؟ چگونه است که پیش از اصلاح اساسنامه هیئت‌های فوتبال، فدراسیون اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند؟ البته با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در خصوص انتخابات هیئت فوتبال استان تهران، این سؤالات مطرح شده، چه بسا انتخابات‌های اخیر دیگر استان‌ها از جمله کرمانشاه، مرکزی و یزد نیز همین شرایط را دارد. حتی فدراسیون فوتبال در اقدامی رئیس هیئت فوتبال جزیره کیش را تغییر داد و همین مسئله در آستانه انتخابات شائبه‌هایی را مطرح می‌کند که این همه عجله و برگزاری انتخابات هیئت‌ها پیش از اصلاح اساسنامه آنها برای چیست.

با این وجود، جمعی از نامزدهای هیئت فوتبال استان تهران با جمع‌آوری برخی مدارک و اشاره به برخی مستندات و بخش‌هایی از قانون، خواستار به تعویق افتادن انتخابات شده‌ و شائبه مهندسی شدن آن را مطرح کرده‌اند. مسئله‌ای که می‌توان آن را مورد توجه قرار داد.

سؤال برانگیز بودن انتخابات هیئت فوتبال استان تهران در حالی است که شهریور 98 به دلیل آنچه عدم تایید اساسنامه هیئت‌ها اعلام شد، از برگزاری این انتخابات جلوگیری به عمل آمد چرا که اساسنامه هیئت‌ها به تایید مجمع نرسیده و فقط در هیئت رئیسه تایید شده است. همچنین ادامه‌دار شدن ریاست حبیب‌الله شیرازی پس از پایان دوره 4 ساله‌اش نیز یکی دیگر از تخلفات اعلام شده است. حال چگونه است که نزدیک به دو سال پیش برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران تخلف بود و اکنون با وجود تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال این انتخابات برگزار خواهد شد؟ دلیل انفعال در گذشته و عجله امروز چیست؟

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در زیر نامه و اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها را مشاهده می‌کنید.

لیست اعضای مجمع هیئت فوتبال استان تهران

اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات فدراسیون فوتبال فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فوتبال فدراسیون فوتبال ایران انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برگزاری انتخابات هیئت فدراسیون فوتبال اساسنامه هیئت هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها

تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران که برای شناسایی استعدادها برگزار شده بود با معرفی تیم برتر به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، تیم فوتبال پسران زیر 12 سال شهرستان ملارد به عنوان برترین تیم تورنمنت زیر 12 سال فوتبال پسران استان تهران دست یافت.

در ادامه فعالیت‌های پایه‌ای فوتبال در استان تهران، تورنمنت استانی زیر 12 سال فوتبال پسران با حضور 6 تیم برتر مناطق شش گانه استان (ملارد، بهارستان، حوزه جنوب غرب تهران، حوزه جنوب شرق تهران، پاکدشت و دماوند) از ساعت 10:30 الی 13 پنجشنبه مورخ 1403/2/6 در محل ورزشگاه شهدای هویزه تهران به میزبانی هیئت فوتبال حوزه جنوب غرب تهران برگزار شد.

در پایان این تورنمنت تیم‌های شهرستان‌های ملارد و بهارستان به فینال راه یافتند که این بازی با برتری شهرستان‌های ملارد به اتمام رسید.

میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان تهران که تأکید بسیاری به برگزاری چنین تورنمنت‌هایی دارد در پایان این رقابت‌های جذاب پیام تشکر و قدردانی خود را از کلیه هیئت‌های شهرستان‌ها و حوزه‌ها به ویژه هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران و همچنین مربیان، بازیکنان و اولیای فوتبال آموزان که کمال همکاری و همراهی را با هیئت فوتبال استان تهران در راه برگزاری این تورنمنت داشتند، اعلام و برای همه افرادی که در برگزاری این تورنمنت تلاش کردند، آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها