Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:23:14 GMT

آغاز بارش باران در گیلان/ ارتفاعات سپیدپوش می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۹۶۷

آغاز بارش باران در گیلان/ ارتفاعات سپیدپوش می شود

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده وجود جریانات ناپایدار در منطقه است.

وی افزود: بر این اساس شرایط برای ابرناکی هوا، بارندگی و وزش باد و در برخی نقاط جلگه‌ای بارش مخلوط باران و برف و یا برف فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های استان بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است، گفت: این سامانه جوی تا روز دوشنبه در استان گیلان فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آسمان امروز اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود و در برخی ساعت بارندگی و وزش باد به ویژه در هنگام عصر و شب پیش بینی شده است، اضافه کرد: از اواخر وقت امروز در بعضی نقاط استان گیلان شاهد بارش مخلوط باران و برف خواهیم بود.

دادرس با اشاره به اینکه برای ارتفاعات نیز آسمان صاف تا نیمه ابری به تدریج با افزایش ابر، وزش باد و بارش برف پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا برای امروز نیز بین ۶۰ سانتیمتر تا دو متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

وی ادامه داد: هوای فردای استان گیلان نیز ابری و مه آلود، همراه با کاهش دما و بارندگی و وزش باد و در برخی نقاط جلگه‌ای شاهد بارش مخلوط باران و برف و برف پیش بینی شده است.

دادرس افزود: در ارتفاعات و دامنه‌ها نیز بارش برف و وزش باد پیش بینی شده و ارتفاع موج دریا به دو و نیم متر خواهد رسید.

کد خبر 5151611

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی گیلان بارش برف بارش باران محمد دادرس ویروس کرونا زلزله آمار کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سی سخت شهرکرد اردبیل شهرستان کرج مشهد شیراز زمین لرزه پیش بینی شده استان گیلان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است