Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند امروز شنبه در جمع خبرنگاران از توزیع علوفه خشک در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا برای استفاده حیات وحش این منطقه پس از بارش برف سنگین در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش برای تأمین منابع غذایی، برنامه توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور حیات وحش وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: علوفه کافی در راستای توزیع در مناطق تحت مدیریت استان تهیه شده و در مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه روبرو شوند توسط محیط بانان در این زیستگاه‌ها توزیع می‌شوند.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: علوفه دهی به حیات وحش در فصل زمستان به دلیل برف و کولاک انجام می‌شود تا تغذیه حیات وحش مناطق با مشکلی مواجه نشود.

وی از عموم مردم خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده‌ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها، با سامانه ۱۵۴۰ ارتباط برقرار نموده و مأموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

مدیرکل محیط زیست لرستان، با هشدار به متخلفین زیست محیطی که قصد سو استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش تعداد مأموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاه‌های حساس استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه‌های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

کد خبر 5151608

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست لرستان حیات وحش ویروس کرونا زلزله آمار کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سی سخت شهرکرد اردبیل شهرستان کرج مشهد شیراز زمین لرزه حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر استان با آبگرفتگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در بازه زمانی مذکور شهرستان‌های استهبان، بختگان، خرامه، خنج، داراب، سپیدان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، مهر، نی‌ریز، کوه‌چنار، ارسنجان، بیضا، رستم، شیراز، مرودشت، ممسنی و گراش درگیر آبگرفتگی بودند که امدادگران هلال احمر خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به ۱۳۲ خانوار کمک‌رسانی شد، شمار امدادرسانی را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰ مورد تخلیه آب منزل در این مدت داشتیم، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌ها آمار کمک به آبگرفتگی بوده است نه سیل و سیلی در استان نداشتیم.

درویشی از فعالیت ۲۸ تیم عملیاتی در این اقدامات خبر داد و گفت: ۳۲ نفر کادر و ۶۴ نفر کادر با ۱۹ خودرو به امدادرسانی در سطح استان پرداختند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس همچنین برخی اقلام توزیع شده را طی بازه زمانی مذکور اعلام کرد و گفت: نایلون ۴۶۲ کیلو، پتو ۳۲ عدد، بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۰۲ عدد، کنسرویجات ۱۱۴ قوطی و... از جمله اقلام توزیع شده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد