Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قم بیان کرد: متأسفانه ارزیابی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مواردی مانند نانوایی‌ها، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، مراکز شماره گذاری خودرو، دفاتر پلیس به علاوه ده، آرامستان‌ها، دفاتر اسناد رسمی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، کافی نت‌ها، رستوران‌ها، قنادی و سوهانی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود نشان از نمرات غیرقابل دفاع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته از مساجد، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین ادارات، صنایع و اصناف نیز انتظار می‌رود تا در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش کوشا باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به افزایش مثبت بودن نمونه گیری‌ها در استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه نمونه‌های مثبت کرونا در قم از حدود ۵ درصد به حدود ۱۰ درصد رسیده که نشانه‌ای از تداوم چرخش ویروس در جامعه است.

محبی ادامه داد: زنگ خطر دیگر درباره استان آن است که برخی مناطق قم مانند پردیسان، شهرک قدس، منطقه مدرّس و همچنین منطقه گلزار شهدا به عنوان مناطق با افزایش خطر ابتلا و بستری کرونا شناخته شده اند که پیشنهاد می‌شود تا مدیریت استان در این مناطق و حداقل به مدت یک هفته، برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را إعمال کند.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره آمار استفاده از ماسک در میان مردم نیز گفت: آمار بیانگر آن است که ۳۹ درصد مردم قم ماسک نمی‌زنند که البته آمار واقعی، بیش از این عدد است، ضمن آن که آمار استفاده از ماسک در ادارات استان نیز ۷۷ درصد است، در حالی که این آمار باید حداقل ۹۰ درصد باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقناع سازی و حساس سازی مردم درباره خطر شیوه موج جدید بیماری کووید ۱۹ باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد یادآور شد: خوشبختانه در استان قم ویروس جهش یافته انگلیسی مشاهده نشده است، اما مشاهده این ویروس در استان‌ها همجوار قم مانند تهران، اصفهان، البرز و قزوین از لزوم مراقبت بیشتر حکایت دارد.

محبی درباره تداوم اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان نیز خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰ هزار نمونه گیری از ابتدای این طرح در استان انجام شده و تعداد نمونه گیری‌ها در هفته اخیر حدود ۳ هزار تست بوده که ۱۶۷ مورد از آن‌ها مثبت شده است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا تست‌های سریع یا رپید در قالب این طرح در مراکز تجمعی مانند مراکز نگهداری سالمندان و یا زندان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به رهگیری‌های انجام شده در قالب طرح شهید سلیمانی توجه داد و بیان کرد: ۴۱ تیم رهگیری در این طرح شامل ۲۷ تیم شهری و ۱۴ تیم روستایی فعال هستند که این تیم‌ها تاکنون موفق به انجام حدود ۱۰ هزار مورد رهگیری شده‌اند.

وی افزود: البته تیم‌های رهگیری در هفته‌های قبل شاهد برخی مقاومت‌ها برای نمونه گیری از اطرافیان مبتلایان به کرونا بودند که خوشبختانه این امر در هفته اخیر کمتر شده است.

وی درباره فعالیت ۲۴ تیم مراقبت در منزل طرح شهید سلیمانی نیز گفت: متأسفانه در هفته اخیر و با توجه به افزایش نمونه‌های مثبت، موارد مراقبت در منزل در قالب این طرح نیز ۵۳ مورد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت قم سپس به موضوع فعالیت تیم‌های نظارتی در طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۵۶ هزار نظارت و بازرسی در این طرح انجام شده که حدود ۵ هزار و ۴۰۰ اخطار و ۱۳۳ پلمب را به دنبال داشته است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در قم ویروس کرونا شهید سلیمانی نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟