Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:13:09 GMT

کرونا، مردها را بیشتر در معرض آسیب قرار داد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۳۶۴۰

کرونا، مردها را بیشتر در معرض آسیب قرار داد

به گزارش ایرنا، دکتر سید علیرضا پورمازار روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته ملی سلامت مردان ایرانی (اول تا ششم اسفند) گفت: شواهد ملی و بین‌المللی حاکی از آن است که همه گیری کووید ١٩، سلامتی و حیات مردان را تهدید و این پدیده آسیب‌های جدی به سلامت و اقتصاد خانواده و جامعه وارد می‌کند.

 وی ادامه داد: در چنین شرایطی اطلاع‌رسانی، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی به صورت کلی و کووید ١٩ به شکل اختصاصی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه و ترغیب آنان به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند به عنوان یک راهکار برای عبور از بحران بوده و فرصت مناسبی برای حساس سازی جامعه و دولت در خصوص اهمیت به سلامت مردان در خانواده و جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز با اشاره به این موضوع که مردان برای گذر از این دوره سخت زندگی خود نیازمند آگاهی، هوشیاری و توجه بیشتر برای حفظ و ارتقای سلامتی خود هستند تصریح کرد:کارشناسان بهداشت به عنوان الگوی ویژه برای عموم جامعه در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشند.

پورمازار بیان کرد: مردان برای گذر از این دوره سخت زندگی خود نیازمند آگاهی،هوشیاری و توجه بیشتر یرای حفظ و ارتقای سلامتی خود می‌باشند که انتظار می‌رود در این هفته به موضوع بیماری کوید ۱۹ توجه ویژه‌ای معطوف تا در شرایط موجود تهدیدی برای سلامتی مردان نباشد.

هفته ملی سلامت مردان امسال با شعار کرونا و توجه بیشتر به سلامت مردان نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا یزد مهریز ویروس کرونا یزد اخبار کنکور سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت