Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:28:15 GMT

برپایی 6 روزه نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۳۷۳۹

برپایی 6 روزه نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از سوم تا هشتم اسفندماه و طی شش روز میزبان بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان به عنوان زیباترین نمایشگاه تخصصی سال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ این نمایشگاه که مجموعه‌ای بی‌نظیر از هنر دست هنرمندان فعال در حوزه فرش دستباف را گرد هم جمع خواهد کرد، در 12 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور 151 شرکت، موسسه و فعال حوزه فرش از استان‌های مختلف کشور برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان، فروشندگان، طراحان و نقاشان فرش دستباف در کنار فعالان حوزه رنگرزی و ریسندگی و تولید کرک و پشم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید فرش اصفهان مانند صفدرزاده حقیقی، صیرفیان، عصاچی و دردشتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و همراه با فعالان این بخش از استان‌های اصفهان، تهران، یزد، قم، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، فارس و گلستان به ارائه زیباترین آثار خلق شده توسط هنرمندان فرش دستباف می‌پردازند.

این دوره از نمایشگاه فرش دستباف اصفهان نسبت به دوره‌های گذشته ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش قابل توجه فضا، برگزاری رویدادهای جانبی و نشست‌های تخصصی همزمان با برگزاری نمایشگاه، رونمایی از چند تخته فرش منحصر به فرد که با هدف هدیه به ضریح ائمه اطهار تولید شده است، حضور و هم‌افزایی صنایع دستی و گردشگری با فرش دستباف، شبیه‌سازی خانه ایرانی در نمایشگاه، ایجاد ایستگاه صادراتی برای مشاوره به غرفه‌داران و حضور زنجیره تولید فرش دستباف در نمایشگاه از تولید کرک و پشم، ریسندگی، طراحی و نقاشی و نقطه‌زنی، بافت، تولید، فروش و صادرات اشاره کرد.

بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان به عنوان یک رویداد هنری و تجاری، در کنار خود میزبان رویدادهای جانبی بسیاری خواهد بود. از جمله این رویدادها برگزاری جلسه کمیته فرش دستباف اصفهان با رویکرد توسعه صادرات، بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در نمایشگاه اکسپو دوبی، برندسازی و افزایش فروش فرش دستباف با تکیه بر ابزارهای نوین، نشست تخصصی کاربرد هنر در ارتباطات و نشست هم‌اندیشی مشترک صادرکنندگان فرش دستباف و صنایع دستی به شمار می‌رود که نقش تاثیرگذاری در تبیین نقشه راه حوزه فرش دستباف اصفهان و سراسر کشور ایفا خواهد کرد.

این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و علاقمندان به بازدید از آن می‌توانند از ساعت 10 تا 19 روزهای سوم تا هشتم اسفندماه 1399 به محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان فرش فرش دستباف نمایشگاه بین المللی اصفهان کرونا نمایشگاه فرش دستباف فرش دستباف اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول

سخنگوی شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز به مناسبت «هفته شیراز» در دانشگاه هانکوک سئول کره جنوبی به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با گرامیداشت هفته شیراز اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز در دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی سئول که از بزرگترین دانشگاه‌های مطالعات خارجی جهان است، برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه، بیست‌وچهارم اردیبهشت سال‌جاری با حمایت و همراهی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک کره برپا می‌شود و پذیرای دانشجویان و سایر بازدیدکنندگان علاقه‌مند خواهد بود.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری و هم‌افزایی و تعامل سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد اقدامات گسترده‌تری در زمینه معرفی توانمندی هنرمندان صنایع‌دستی شیراز باشیم.

جاویدی تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین عکس‌هایی از جاذبه‌های شهر شیراز نظیر حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ و سعدی و ارگ کریم‌خان اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، زادگاه آموزش زبان‌های خارجی در کره جنوبی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۵ زبان خارجی در این دانشگاه تدریس می‌شود و بیش از ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مطالعات علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ دایر خواهد بود.

کد خبر 749742

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند