Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: متاسفانه بانک‌های استان در واگذاری کارگاه تولیدی که تملک کرده‌اند، از قوانین شهرک‌های صنعتی تخطی می‌کنند و با برگزاری مزایده فروش این واحدها سبب ایجاد بازار برای دلالان می‌شوند. - اخبار استانها -

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به طی فرآیند جانشینی و تملک بیش از 50 واحد تولیدی و صنعتی توسط بانک‌های مختلف در استان اظهار داشت:‌ متاسفانه بانک‌های استان در واگذاری واحد و کارگاه تولیدی که تملک کرده‌اند، از قوانین شهرک‌های صنعتی تخطی می‌کنند و با برگزاری مزایده فروش این واحدها سبب ایجاد بازار برای دلالان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متاسفانه بانک‌ها چون این واحدها را جزو دارایی خود می‌دانند که دوباره به آنها برگشته است. به همین خاطر متاسفانه این واحدها را بدون رسیدگی به حال خود رها می‌کنند؛ چون اصولاً بانک تولیدکننده نیست و به تولید اهمیت نمی‌دهد.

خانپور ادامه داد: وقتی هم ما فردی را به عنوان سرمایه‌گذار به بانک معرفی می‌کنیم، مدیر بانک به ما می‌گوید که واحد صنعتی تملک‌شده باید به باید مزایده گذاشته شود تا به بالاترین قیمت فروخته شود که این موضوع خودش دلالی در حوزه تملک و فروش واحدهای صنعتی تملک‌شده را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به تخطی بانک‌ها ز قوانین شهرک‌های صنعتی یادآور شد: طبق قوانین شرکت شهرک‌ها واگذاری هرگونه زمین‌ صنعتی، واحدهای صنعتی نیمه‌کاره و تعطیل‌شده در حیطه اختیارات شرکت شهرک‌های صنعتی است. به ویژه در شرایطی که در برخی شهرک‌های صنعتی ما زمین برای واگذاری به تولیدکنندگان نداریم.

استاندار قزوین: بانک‌ها باید طرح‌های تولیدی را از خود تولیدکنندگان قبول کنندمهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها تمدید شداستاندار قزوین: بانک‌ها اسناد اراضی زراعی را به عنوان وثیقه اعطای وام قبول کنند

لزوم ورود دستگاه قضا برای واگذاری واحدهای تملک‌شده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: طبق قانون وقتی که فرد جواز ایجاد واحد تولیدی را گرفت و اهلیت آن محرز شد، ملک صنعتی باید بر اساس نظر 3 کارشناس رسمی دادگستری در اختیارش قرار بگیرد تا واحد صنعتی نیمه‌کاره یا راکد را دوباره فعال کند که این کار هم باعث می‌شود که سرمایه بانک برگردد و هم آن تولیدکننده‌ای که به خاطر عدم شریک شدن بانک در زیان دچار بحران شده بتواند دوباره به زندگی عادی خود برگردد.

خانپور افزود: بر همین اساس از دستگاه قضا توقع داریم که لزوم اجرای قانون یادشده را به به بانک مرکزی ابلاغ کنند تا بیش از این شاهد رکود واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی نباشیم که اگر هر کدام از آنها احیا شده و حداقل 50 شغل هم ایجاد کنند، 2500 شغل جدید در استان قزوین ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه تولیدی سال رونق تولید شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین کارگاه تولیدی سال رونق تولید شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوانین شهرک های صنعتی شرکت شهرک ها تملک شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو