Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:50:11 GMT

ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۱۷۵

ساعت محدودیت رفت و آمد کرونایی در هرمزگان تغییر کرد

استاندار هرمزگان روز شنبه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به تایید وجود بیماری کرونا در کشور و استان خوزستان، لزوم جدی‌تر گرفتن کنترل‌ها و محدودیت های کرونایی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نظارت نمایان‌تر کرده است.

فریدون همتی ادامه داد: به همین منظور مسافرانی که از مبدا این استان و با پرواز به هرمزگان سفر می‌کنند باید نتیجه آزمایش منفی ابتلای به بیماری کرونا را همراه داشته باشند و همچنین مسافران اتوبوس‌هایی که از مبدا اهواز و از طریق شهرستان پارسیان در غرب وارد می‌شوند، مورد کنترل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستک قرنطینه کرونایی شد

رییس ستاد کرونای هرمزگان بیان داشت: همچنین با توجه به بیشتر بودن موارد ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان بستک به نسبت سایر شهرستان‌ها، مبادی ورودی و خروجی آن کنترل می‌شود و به مدت یک هفته در قرنطینه کامل قرار می‌گیرد.

همتی افزود: ورودی و خروجی این شهرستان به سمت استان فارس و به داخل هرمزگان توسط نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به دقت رصد شده و منع رفت و آمد برقرار می‌شود.

اداره‌ها و نهادها از برگزاری مراسم‌ها و نشست‌های بی خاصیت بپرهیزند

استاندار هرمزگان اشاره کرد: میزان رعایت دستورکارهای بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و مصوبه‌های ستاد استانی این بیماری با دیدن مراسم‌ها و نشست‌های بی‌خاصیت توسط اداره‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی کاهش می‌یابد که باید جلوی آنها گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: این اداره‌ها و نهادها از برگزاری این گونه نشست‌های بی‌خاصیت بپرهیزند که در غیر اینصورت با آنها برخورد می‌شود و احتمال اینکه اسامی آنها به مردم اعلام شود وجود دارد.

همتی گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند از مصوبه‌های ستاد استانی کرونا که با مشارکت همه اعضا اتخاذ می‌شود سرپیچی کند.

وی، با توجه به شرایط کرونایی از مردم خواست مراسم‌های عزا و عروسی را در این زمان برگزار نکنند و بیان داشت: تعداد عروسی‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های آن در زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و باید اجازه داد این شرایط حفظ شود و جوانان بتوانند به سادگی و با هزینه کم زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

رییس ستاد استانی بیماری کرونا تصریح کرد: چند روز قبل خانواده‌ای مرا برای شرکت در مراسم عروسی دعوت کرد که هر چند برای شرکت در عروسی تمایل داشتم اما برای رعایت دستورکارهای بهداشتی و مصوبه‌های این ستاد از شرکت در آن پرهیز کردم و ما به عنوان مسوولان جمهوری اسلامی و الگویی برای دیگران رعایت کنیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: اکنون نگران ماه‌های پیش رو با توجه به عید نوروز، انتخابات و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان هستم و با توجه به تجربه یک سال گذشته باید مدیریت خوبی در کنترل بیماری کرونا به نمایش بگذاریم و در نظر داشته باشیم که مردم به گردش و سفر نیز نیاز دارند.

آمار فوتی‌های هفته گذشته نگران کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: ۱۰ نفر در هفته گذشته جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند که در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یافته و این نگران کننده است.

حسین فرشیدی ادامه داد: با توجه به آغاز واکسیناسیون جهانی شرایط کرونا در سه ماه آینده امیدوار کننده ارزیابی می‌شود، در کشور هم اکنون به آمار هشت هزار مورد مثبت کرونا در روز رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: وجود کرونای انگلیسی در کشور و به خصوص خوزستان تایید شده که اگر برای مقابله با آن تدبیر نشود مشکل‌های فراوانی برای مردم ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد استانی بیماری کرونا هرمزگان اشاره کرد: تعداد بستری‌ها در هفته گذشته افزایش یافت و درحال حاضر ۱۱۱ بیمار داریم که ۶۴ نفر مثبت بوده و ۱۵ نفر در بخش icu قرار دارند و بایستی مراقبت‌های کرونایی به صورت جدی تا عید نوروز و پس از آن ادامه داشته باشد.

دکتر فرشیدی در زمینه واکسیناسیون هم ابراز داشت: مرحله اول واکسیناسیون در هرمزگان با تزریق ۸۰ واحد برای ۸۰ نفری که در بخش icu قرار دارند انجام شده است و واکسن برای مرحله دوم به دست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رسیده که پس از تایید وزارت بهداشت نسبت به تزریق آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بالاتر بیماران کرونایی در بستک اظهار داشت: فرماندار و شبکه بهداشت شهرستان بستک درحال حاضر فعال شده و عملکرد خوبی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هشت روستا در همه شهرستان‌ها قرنطینه شد، پیشنهاد داد: بستک قرنطینه شود تا کسی وارد و خارج نشود.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان خوزستان بستک بندرعباس محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه استانداری هرمزگان ویروس کرونا قرنطینه استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان خوزستان بستک بندرعباس محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا ستاد استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه انوه در یکی از محور‌های مواصلاتی یک دستگاه کامیونت باری سفید مشکوک را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از این خودرو ۸ دستگاه جک کامیون و تریلی از نوع ۵۰ تن، ۳۰ تن و ۱۰ تن استوک فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی کرده اند.

سرهنگ عبدالرحیم دهقان افزود: در این رابطه راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • برنامه پخش زنده امروز دوشنبه شبکه سه
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟