Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:46:18 GMT

واکسیناسیون کرونا در البرز ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۴۶۸

واکسیناسیون کرونا در البرز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزالله شهبازی پیش از ظهر شنبه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اخبار هفته گذشته در خصوص مشاهده بیمار دارای ویروس جهش یافته، افزود: بیماری مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا از اهالی استان قزوین در البرز بستری شده و متأسفانه فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البرز با حجم بالای ترددهای بین استانی بویژه تبادل جمعیت با تهران مواجه است، ادامه داد: بیماران بسیاری از استان‌های همجوار و همسایه در البرز بستری می‌شوند و کادر بهداشت و درمان استان نیز بهترین خدمات خود را ارائه می‌دهند.

شهبازی گفت: بلافاصله پس از گزارش این بیمار، چند مرتبه از تمامی اطرافیان و کادر بهداشت و درمان که با او در تماس بودند تست گرفته شد که خوشبختانه پاسخ آن منفی بود.

وی افزود: مقرر شد ترددهای بین دو استان البرز و قزوین بویژه افرادی که با فرد مبتلا در تماس نزدیک بودند مورد نظارت جدی قرار گیرد و تست‌های مکرر انجام شود.

استاندار البرز گفت: پس از این موضوع، جلسه ستاد استانی برگزار و مقرر شد که برای پیشگیری از شیوع کرونای جهش یافته و عدم گرفتاری در موج چهارم کرونا، محدودیت‌های شرایط نارنجی و قرمز در البرز به مدت یک هفته اعمال شود.

وی افزود: واکسیناسیون نیز در البرز آغاز شده و در مرحله اول کادر بهداشت و درمان واکسینه می‌شوند و تاکنون موارد ناسازگاری این واکسن مشاهده نشده است.

شهبازی ضمن درخواست از مردم برای همراهی بیشتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: تمامی مسئولان استان و بویژه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا پای کار هستند تا با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به پیشگیری از شیوع کرونا اقدام کنند.

وی افزود: در جلسه امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد البرز رضایت داشتند و اقدامات پیشگیرانه این استان را مورد تقدیر قرار دادند.

استاندار البرز گفت: از مجموعه مردم و مسئولان استان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا قدردانی می‌کنم و امید است این روند ادامه داشته باشد تا گرفتار ویروس جهش یافته کرونا نشویم.

کد خبر 5151758

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار البرز ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا زلزله آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سی سخت شهرکرد اردبیل شهرستان کرج مشهد زمین لرزه بارش برف جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد