Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:59:55 GMT

ایران در میزان گردش تجاری آستارخان روسیه اول شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۵۸۰۳

ایران در میزان گردش تجاری آستارخان روسیه اول شد

به گزارش شنبه ایرنا، میزان جابجایی بار در بنادر استان آستراخان طی ژانویه ۲۰۲۱میلادی با حدود ۲۷ درصد رشد نسبت به دوره مشابه ۲۰۲۰ به ۲۶۲ هزار تن رسید. این در حالی است که شاخص فوق‌الذکر در مناطق دیگر روسیه با کاهش روبرو بوده است.

شرکت سهامی عام شرکت آستراخانسکی پورت(بندر سالیانکا) که ۵۳ درصد سهام آن در اختیار جمهوری اسلامی ایران است با بارگیری و تخلیه ۵۴ هزار تن کالا در مدت یاد شده در بین بنادر آستاراخان رتبه اول را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




شرکت سهامی خاص «بندر دریایی آستراخان» با ۴۶ هزار تن و شرکت با مسئولیت محدود «بندر باری مرکزی» با ۲۵ هزار تن به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این استان را به خود اختصاص دادند.

طبق آمار رسمی وزارت صنایع آستراخان بندر سالیانکا در سال ۲۰۲۰ بین ۱۵ بندر فعال در رودخانه ولگا و منطقه اولیا و جمهوری داغستان توانست رتبه اول هم از لحاظ تناژ بارگیری و هم تعداد فروند پهلودهی کشتی را به خود اختصاص دهد

به گفته ایگور بابوشکین، فرماندار آستارخان، افزایش گردش کالا یکی از اصلی ترین وظایف منطقه آستاراخان است و خوشه خزر، شامل منطقه ویژه اقتصادی - بندر و "لوتوس" به این هدف کمک  کرد.

وی گفت: به رغم کاهش کلی حجم حمل و نقل محموله در بنادر روسیه در ژانویه، بندرهای دریایی منطقه آستاراخان این شاخص را ۲۷.۲ درصد افزایش دادند.

مهدی اکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان کسب مقام اول بارگیری و تخلیه بار در بندر سالیانکا را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این بندر بتواند در سال های آتی این مقام را تکرار نماید.

سید جواد پوردست مدیر ایرانی بندر سالیانکا  به ایرنا گفت: سالیانکا بزرگترین بندر دریایی منطقه آستاراخان از نطر وسعت و تعداد اسکله است و ۵۳ درصد سهم ان مربوط به ایران و بقیه در اختیار روسیه است.

وی افزود:  فعالیت خوب اقتصادی در این بندر باعث شده است تا در حوزه اقتصادی منافع دو کشور ایران و روسیه تقویت شود.

پوردست گفت: این بندر نقش مهمی در تبادل کالا بین ایران،  روسیه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان اقتصادی شانگهای دارد.

برچسب‌ها مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه اتحادیه اقتصادی اورآسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه اتحادیه اقتصادی اورآسیا اخبار کنکور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ‎ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد. باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

وی همچنین نوشت: امیدوارم با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی جهت رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم