Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به رئیس دانشگاه خواستار توضیحات کامل در مورد واگذاری زمین‌های موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به رئیس دانشگاه شیراز مبنی بر واگذاری زمین‌های موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی این دانشگاه نوشت: آیا موضوع واگذاری زمین وقفی موزه مذکور و ساخت‌وساز در آن و نهایتا جابجایی این موزه به مکانی دیگر صحت دارد؟

متن نامه بدین شرح است:


جناب آقای دکتر حمید نادگران

رئیس محترم دانشگاه شیراز

با سلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متأسفانه حسب اخبار و مسموعات، اخیراً برخی مسئولین محترم دانشگاه شیراز با توجیه درآمد زایی درصدد واگذاری زمین و ساخت پروژه مسکونی عظیم در اراضی وسیع موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز واقع در بلوار آزادگان و جابجایی موزه کم‌نظیر مذکور برآمده‌اند.

لازم به ذکر است که این موزه با تلاش‌های بی‌بدیل مرحوم دکتر صدرالدین شریفی حسینی تاسیس و به دنبال پیگیری‌های فراوان ایشان و دریافت قطعه زمینی وقفی در بلوار آزادگان و احداث ساختمانی کاملا استاندارد، مستحکم و ضد زلزله و کم نظیر در کشور به مکان کنونی منتقل گردید.

ما دانشجویان عدالت‌خواه از مقام مسئولتان خواهان توضیحات کامل، دقیق و روشن پیرامون سوالات و ابهامات موجود هستیم:

آیا موضوع واگذاری زمین وقفی موزه مذکور و ساخت‌وساز در آن و نهایتا جابجایی این موزه به مکانی دیگر صحت دارد؟ سرانجام اجرای طرح و تکمیل «مجتمع موزه‌های دهگانه دانشگاه شیراز» چه خواهد شد؟

این تصمیم بر مبنای کدام ادله و برهان صورت گرفته است؟ تصمیم و برنامه جدید دانشگاه برای این زمین وقفی چیست؟ به فرض جابجایی، مکان جدید موزه در کدام نقطه شهر واقع شده است و آیا مکان جدید از استحکام، استاندارد و وسعت کافی برخوردار می‌باشد؟


آیا دانشگاه تعهد می دهد حین جابجایی به هیچ عنوان، هیچ گونه آسیب و تخریبی برای هیچ یک از آثار موزه اتفاق نیفتد و هیچ کدام از تجهیزات و اشیاء موزه به سرقت نرود؟

روشن است که در صورت عدم دریافت پاسخ شفاف و دقیق و بی‌توجهی به سوالات دانشجویان، شائبه تبدیل موزه به بنگاه اقتصادی به یقین مبدل گشته و ما دانشجویان به همراهی مردم فهیم شیراز به عنوان معارض قاطعانه جلوی چنین اقدامی را خواهیم گرفت.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی


مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) دانشگاه شیراز

رونوشت به:

دکتر ستایش معاونت اداری‌مالی دانشگاه شیراز

مهندس محمد مهدی اسلام نژاد، رییس وقت موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

اعضای شورای تخصصی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز وزارت علوم دانشگاه شیراز واگذاری زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است