Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی با تأکید بر اینکه مردم را باید به اتحاد و بصیرت دعوت کرد، گفت: انتخاب احسن مدیران کارآمد و متدین به خواسته مقام معظم رهبری با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، به تبیین عوامل سقوط حکومت ها و عدم موفقیت آنها پرداخت و اظهار کرد: حضرت علی(ع) در روایتی فرمودند سرنگونی جناح ها و حکومت ها به چهار دلیل ضایع شدن اصول، پرداختن به فروع و مسائل حاشیه ای، بر سر کار آمدن افراد نا باب و برکناری افراد فاضل صورت می گیرد؛ آن حضرت در روایتی دیگر می فرمایند حکومت ها در اثر چهار عامل بی برنامگی، تبذیر و اسراف، عبرت نگرفتن از تاریخ و غرور لطمه می خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد اقدامات خود از ۱۹ مهرماه امسال تاکنون و با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی مجلس انجام امور اجرایی نیست بلکه در حوزه تقنین و اصلاح قوانین و نظارت است، گفت: در مدت یاد شده ۱۱۷ برنامه دهگردشی و جلسه با مردم و مسئولان برگزار شده است و همچنین مکاتبات متعددی در قالب شخصی، سازمان ها و وزارتخانه های برای پیگیری مسائل و حل مشکلات مردم انجام شده است.

 

پیگیری مطالبات مردمی و مشکلات استان از طریق وزارت های مختلف

وی به شرکت در ۳۸ جلسه علنی مجلس اشاره کرد و افزود: پیگیری در تغییر و تحول مدیران استان، شرکت در جلسات کمیسیون های مجلس، برگزاری جلسات با وزرای مختلف برای پیگیری بازگشایی بازارچه های مرزی، مسائل حوزه بهداشت و درمان و حوزه ورزش بخشی دیگری از اقدامات انجام شده است.

 

خسروی بیان کرد: درخواست هایی پیرامون اورژانس هوایی، تجهیز مرکز درمانی خادمیاران رضوی، تکمیل بیمارستان خوسف، تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های استان، اخذ مجوز برای ساخت بیمارستان قهستان، راه اندازی بخش پیوند کلیه و اختصاص دستگاه شتاب دهنده انرژی برای بیمارستان ایران مهر با وزیر بهداشت و درمان و معاونان این وزارتخانه مطرح شده است اما با هم افزایی، باید پیگیری های اصلی برای تحقق این درخواست ها توسط مدیران استانی صورت بگیرد چون اکثر مسائل مطرح شده دستور پیگیری توسط معاونت‌ها گرفته است.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت توجه بیشتر مجامع استانی مجلس و مسئولان به خراسان جنوبی به دلیل گستردگی، پراکندگی جمعیت و مرزی بودن، افزود: تاکنون در مجلس یازدهم کلیات طرح کالا برگ کالاهای اساسی، طرح جهش تولید مسکن، افزایش وام ازدواج برای هر نفر به ۷۰ میلیون تومان، مالیات بر خانه های خالی و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

 

مشوق‌های افزایش جمعیتی روی کاغذ ماندگار شد

وی با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت باید جدی گرفته شود، ادامه داد: همچنین کلیات طرح «جمعیت و تعالی خانواده» طبق اصل ۸۵ قانونی اساسی نیز که سالهاست مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب است در مجلس تصویب شده اما هنوز فرصت طرح آن در صحن علنی مجلس به خاطر  بررسی لایجه بودجه ۱۴۰۰ فراهم نشده است.

 

خسروی افزایش جمعیت را یک موضوع ملی و دینی دانست و تأکید کرد: اگر مردم را برای فرزندآوری تشویق نشوند و دولت سیاست‌های عملی را اجرا نکند تا چند سال آینده ایارن از جمعیت ۸۵ میلیون نفری به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۲۱ مصوبه تشویقی برای افزایش جمعیت وجود دارد اما اینکه چرا تاکنون هیچکدام از این مصوبه ها اجرایی نشده است باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی از تصویب یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس خبر داد و تصریح کرد: در این مصوبه تاکید شده که اگر تحریم‌ها برداشته نشود نباید دوباره اروپا و آمریکا را امتحان کنند و این بار باید اقدام عملی در فروش نفت، مبادلات تجاری و برگشت ارز را ببینیم و بعد راستی‌آزمایی کنیم.

 

مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی قاطعانه وارد عمل شده است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر قرار است پروتکل الحاقی ادامه پیدا کند باید تحریم‌ها لغو شود، گفت: برخی فکر می‌کنند با لغو اجرای پروتکل‌ الحاقی بازرسی‌ها لغو می‌شود اما پروتکل الحاقی یعنی بازدید سرزده که نباید زیر بار این قضیه رفت. برخی بازرسان آژانس انرژی اتمی آموزش دیده‌های آمریکا هستند و اینها مستند است.

 

خسروی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی نیز قاطعانه وارد عمل شده است، افزود: طرح تحقیق و تفحص ایران خودرو، دخانیات و بانک‌های خصوصی از مهمترین این نظارت ها محسوب می شود.

 

وی به برخی مشکلات مجلس یازدهم هم گریزی زد و اظهار کرد: عدم مدیریت واحد بر خروجی رسانه‌ای نمایندگان و عدم استفاده بهینه از بزرگترین فراکسیون مجلس (فراکسیون انقلاب اسلامی) از جمله این  مشکلات است اما تقارن سال نخست مجلس یازدهم با سال آخر دولت مشکل اصلی است که باید در سوال از وزرا و استیضاح آنان مصلحت های را رعایت کنیم البته تمام مسائل و مکشلات با همدلی و تفاهم مجلس و دولت قابل حل شدن است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سهم خراسان جنوبی از بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: اوایل طرح موضوع بودجه ۱۴۰۰  قبل از اینکه بودجه بسته شود، نامه به تمامی ادارات کل استان برای ارائه پیشنهادتشان برای بودجه نوشتم که هشت هزار پیشنهاد بودجه نوشته شد و پیشنهادات اعمال شده است.

 

مکاتبات با وزیر نیرو در زمینه بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی

خسروی افزود: در رسانه‌ها افزایش سرجمع بودجه خراسان جنوبی را دیدم اما باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

 

وی از مکاتبات با وزیر نیرو در زمینه بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین پیرو نامه بسیج رسانه برای پیگیری مشکلات خبرنگاران استان تاکنون با وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی انجام شده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تأکید کرد و افزود: در حال حاضر ۷۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های ناتمام در کشور وجود دارد که یکی از آنها آزمایشگاه دامپزشکی خراسان جنوبی با ۸۰ درصد پیشرفت است.

 

خسروی درباره موضوع اراضی پادگان قدیم ۰۴ بیرجند، عنوان کرد: صورتجلسات ۱۳ ساله این مشکل مرکز استان بررسی شده که همچنان لاینحل مانده و در آخرین صورتجلسه خواسته شد که با استانداری برای حل این موضوع مکاتبه شود و به دنبال مکاتبات با بیت رهبری هستیم که در این زمینه دستور دهند اما باید گزارش کامل جمع‌آوری شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد توسعه خاوران، بیان کرد: رضایت مردم از مهمترین اهداف توسعه است و هم اکنون به دنبال تهیه گزارش جامع برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف استان به خصوص در حوزه مسکن هستیم.

 

ضرورت وحدت و بصیرت در انتخابات ۱۴۰۰

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش به بسیج دشمنان و منافقان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که کرونا و گرانی بر مردم تاثیر گذاشته است اما برای انتخابات پیش رو نیاز به وحدت داریم.

 

خسروی برگزاری انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ را در گرو وحدت ملی دانست و گفت: انتخاب احسن مدیران کارآمد و متدین به خواسته مقام معظم رهبری با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم را باید به اتحاد و بصیرت دعوت کرد، افزود: از آنجایی که دنیای اسلام مردم ایران را الگو قرار داده است باید تمام مذاهب و جریان های سیاسی با وحدت ملی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت داشته باشند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: باروری ابرها حضور حداکثری درانتخابات وحدت و همدلی لایحه بودجه نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی نماینده مردم افزایش جمعیت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: فرآیند ضبط مناظره ۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز شد. - اخبار استانها -

سیدمحسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: مناظره این 2 کاندیدا در قالب برنامه 60 دقیقه‌ای آغاز شده و در کنار آن، برنامه 20 دقیقه‌ای تبلیغاتی هر 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: از 13 اردیبهشت ماه همزمان با تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد پخش این برنامه‌ها از شبکه سبلان خواهیم بود تا اهالی شمال استان در انتخاب کاندیدای نهایی قضاوت درست و سنجیده‌ای را داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: همراهی و همکاری خوبی را از سوی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد هستیم و امیدواریم روند تبلیغاتی مناسبی را در هفته آینده شاهد باشیم.

لطیفی افزود: قطعا این برنامه‌ها به مشارکت بیشتر مردم در مرحله دوم انتخابات منجر خواهد شد و صدا و سیما همچون مرحله اول انتخابات بستر مناسب رسانه‌ای را فراهم کرده تا در قالب برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی آحاد مردم به ویژه ساکنان شمال استان با دیدگاه‌های کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در اسفندماه بر این بوده تا با پخش برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی کاندیداها شرایط خوبی را برای مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات فراهم کند که قطعا این فرآیند در مرحله دوم نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل از بین هفت منتخب مجلس، 6 نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند و نفر هفتم با کسب بیشترین آرا در روز 21 اردیبهشت ماه امسال تعیین شده تا در مجلس آینده در ترکیب نمایندگان استان قرار گیرد.

لطیفی بیان کرد: شرایط مساوی برای تبلیغات هر 2 کاندیدا در نظر گرفته شده و سعی ما بر این است تا بهترین بستر و فضای تبلیغی را در رسانه استانی برای هموطنان در انتخاب شایسته مهیا کنیم.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان