Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:58:06 GMT

وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۶۹۳۶

وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می‌شود، بنابراین تا زمان اثبات این موضوع، می‌توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم.

وی تاکید کرد: اگر ویروس جهش یافته در کرمان گردش پیدا کند، تمام این استان باید قرنطینه شود، بنابراین از مردم می خواهیم متعهدانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با این مشکل روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: وضعیت این استان بیش از یک ماه نسبتا پایدار است اما هشدارها ادامه دارد و نوسانات آماری مربوط به وضعیت نارنجی شهرستان سیرجان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیرجان یک شهر اقتصادی و دارای کارخانه است، تعطیلی آن لطمه اقتصادی به استان کرمان وارد می کند و باید قبل از دیر شدن همه نهادها و مردم در کنترل بیماری همکاری داشته باشند.

رشیدی نژاد ادامه داد: تمامی فعالیت های جمعی، جلسات اداری، افتتاح ها و بازدیدها باید متوقف شود و از طریق فضای مجازی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و استاندار کرمان گفت:  طبق رصد آخرین شرایط ویروس کرونا، ۱۲ شهر استان در وضعیت آبی، ۱۰ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و شهرستان سیرجان نیز در وضعیت نارنجی است.

محمدصادق بصیری با اشاره به کنترل شدن ورودی های شهرستان سیرجان افزود: ممنوعیت‌ تردد همچنان براساس وضعیت شهرها پابرجا است و ورود خودروهای شخصی با پلاک سیرجان به شهرهای دیگر کشور ممنوع و همچنین ورود خودروهای غیربومی نیز به این شهرستان ممنوع است و فرمانداران منتظر ابلاغیه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این وضعیت‌ شهرها در رابطه با بیماری کرونا کاملا شکننده است، باید با جدیت بیشتری پروتکل‌هنای بهداشتی را رعایت کنیم تا عیدی آرام و بدون دغدغه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات عید نوروز،  در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پیشنهاد دادیم که سفرها با نگاه کرونایی مدیریت شود، اما سفر به شهرهای نارنجی و قرمز مجاز نیست و همچنین افرادی که دارای تست مثبت کرونایی هستند مجاز به سفر نیستند.  

وی افزود: با توجه به آغاز سفرها از اواخر سال،  از ۲۰ اسفندماه کنترل‌های جاده‌ای با حساسیت بیشتری انجام شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان سیرجان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان سیرجان ویروس کرونا کرمان سیرجان محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت