Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زلزله‌ها می‌آید اما اگر بناهای غیر استاندار بسازیم تلفات خواهیم داشت در همین زلزله سی‌سخت خانه‌هایی کمتر دچار آسیب شده بود برخی آسیب دیده بودند که نشان می‌دهد آیین نامه‌ها رعایت نشده است.

وی گفت: بحث حاکمیتی است اجازه ندهیم ساختمانی بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شود این موارد را در مناطق مختلف تجربه کردیم چقدر باید تجربه کنیم نظام مهندسی باید بر رعایت اصول نظارت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی گفت: در این حادثه تا ۳ هزار خانه آسیب دیده که بیش از ۴۰۰ مورد باید آواربرداری شود اما طبق قانون ترک فعل مسئولان...آقای مهندسی موظف بوده نظارت کند..ترک فعل نسبت به کسانی که مسئولیت نظارت دارد متوجه همه است.

وی گفت: ابراز همدردی می کنیم با مردم سی‌سخت همچنین نسبت به پیگیری استاندار از گفته‌های مردم شهادت می‌دهم که از ساعات های اولیه حادثه کنار مردم بودند که مردم گفتند استاندار خدمت کردند منتهی از نوع خدمت‌رسانی گلایه داشتند که همینطور گلایه از عدم عدالت در توزیع امکانات بود. 

رئیسی گفت: عدالت در توزیع مورد توجه باشد تا مردم در برودت هوا دچار مشکل نشود مردم در یک محل قطعی اسکان داده شوند و بعد احداث خانه انجام شود مسئولان هم قول‌هایی دادند تا مردم آرامش خود را باز بیافریند.

وی گفت:  نسبت به اقدامات نیاز است حرکت جهادی دنبال شود و باید انگیزه باشد، دوم: مسئله هدف‌داری مدیریت باشد سوم در این مدیریت جهادی دشمن را همیشه ببینیم و نکته چهارم مانعی را در انجام کار به رسمیت نشناسیم.

رئیسی افزود: دو هزار شهید استان گواه این است که چطور خود را فدا کردند تا امکانات را بسازند هیچ وقت آنها نگفتند پول نیست و پنجم اینکه حرکت و تلاش جهادی با حرکت عادی متفاوت باشد.
حرکت جهادی سریع شتابان که می طلبد این همه امکانات را در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و احیاء ظرفیت‌ها به کار گرفت.

وی گفت: مقام معظم رهبری به استان‌هایی که سفر کردند برکات زیادی به یادگار گذاشتند یکی از استان ها اینجاست برخی از مصوبات اجرایی شده برخی اجرا نشده باید بدانیم اجرای مصوبات سفر رهبری گره گشا است.

وی در ادامه به برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: زندان‌هایی که در کالبد شهری قرار داد آماده ایم که به خارج از کالبد شهرها منتقل شود موافق جابه‌جایی زندان یاسوج هستیم که مسئولان استان پیگیری کنند با همکاری سازمان‌ها که جابه جایی شود اما سوال مطرح است آیا در احداث فرودگاه مطالعات درست انجام شده؟ اگر شده چرا در این مکان احداث شد که نمی‌توان توسعه داد.

وی افزود: کارخانه‌های نیمه فعال را در جلسات ستاد اقتصادی دستگاه قضایی پیگیری کنید، مواردی که مشکل قضایی دارد باید پیگیری شود، مسئله بیکاری مسئله‌ای است که با پیگیری این کارخانه‌های نیمه فعال می تواند فعال شوند.

وی با تاکید بر حمایت از مدیران گفت: مدیران شجاع و کارامد که حاضر است خود را به خطر بیندازد اما مردم دچار مشکل نشود مورد حمایت دستگاه قضا خواهد بود.

رئیسی گفت: از مسائل استان بخشی جنگل‌ است که این فضای جنگلی استان چهار فصل نباید دچار آسیب شود اگر با کشاورزان مشکلی ایجاد شود باید طبق ساز و کار رفع شود که از هدر رفتن منابع  طبیعی جلوگیری و زراعین هم دچار مشکل نشود.

وی گف: نعمت بزرگ حفظ انسجام ملی در سطح عالی  و میانی کشور از ضرورت است و رهبری همواره بر آن تاکید کردند اینجا توسعه استان در گروی انسجام مدیران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/82009

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی نظام مهندسی عدالت یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود