Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن چیت‌سازان، مدیر شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان آبیک در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز به‌طور ویژه در محل فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، گفت: ما از روز ۲۱ بهمن ماه که احتمال ورود ویروس جهش یافته به شهرستان بود، اقدامات بسیاری را جهت کنترل شرایط انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در حوزهٔ درمان، بیماری‌یابی، قرنطینه و مراقبت را داریم و در حوزهٔ بهداشت نیز مراقبت از طریق پروتکل‌ها را انجام می‌دهیم؛ با این دو مؤلفه عملاً در یک‌سال گذشته بیماری کرونا در کشور تحت مدیریت قرار گرفته است.

این مسؤول اظهار کرد: از ابتدای شناسایی این ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی، 590 مورد خوشه‌یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است، به این معنا که از 590 نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه‌یابی و نمونه‌گیری انجام شده و ماحصل آن شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در شهرستان یعنی کمتر از 5 درصد بوده‌ است.

چیت‌سازان ادامه داد: این آمار در کنار انجام نمونه‌گیری‌های عادی در شهرستان آبیک بوده است که اگر در مجموع محاسبه کنیم، از روز 15 بهمن ماه 1 هزار و 500 نمونه‌گیری در این شهرستان انجام شده که نزدیک به 160 مورد مثبت بوده‌اند.

وی عنوان کرد: ما به ازای هر مورد مثبت، موظفیم 10 مورد بیماری‌یابی انجام دهیم، در بهترین حالت در کشور ظرف چند ماه گذشته این عدد به میانگین 5 رسیده است، اما به همت زحمات همکاران پرتلاش ما در سیستم درمان شهرستان آبیک اکنون این عدد در این شهرستان از 10 نیز گذشته است، یعنی ما به ازای هر مورد مثبت در آبیک، بیش از 10 نفر نمونه‌گیری انجام می‌دهیم.

این مسؤول بیان کرد: وضعیت شهرستان آبیک اکنون به گونه‌ای است که گویا ما شیر را در قفس نگه داشته‌ایم و این شیر مدام تلاش می‌کند خود را از قفس رها کرده و راهی به بیرون پیدا کند، این قفس و حصار همان نمونه‌گیری‌های مداوم و مکرری است که همکاران پرتلاش و باانگیزهٔ ما در سیستم بهداشت و درمان بی‌وقفه انجام می‌دهند و از سرعت انتشار این بیماری جلوگیری کرده‌اند.

وی اذعان کرد: ما نخستین تجربهٔ قرنطینهٔ کامل در کشور را در روستای حسین‌آباد داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی است و فکر نمی‌کنم در جای دیگری از کشور اتفاق افتاده باشد، یک دستگاه آمبولانس برای خدمات پرستاری در این روستا مستقر شده و در ساعات مختلف شبانه‌روز در محل روستا حاضر است و بی‌وقفه به مردم خدمات‌دهی می‌کند.

وی ابراز کرد: لازم است روند حمایت‌های مالی به شهرستان آبیک ادامه‌دار باشد، زیرا جهت قرنطینه، تأمین اعتبارات نقدی و امکانات و تجهیزات فراوانی را نیاز داریم.

چیت‌سازان خاطرنشان کرد: زمانی که مکانی در قرنطینه قرار می‌گیرد، مردم بسیار تشنهٔ اخبار می‌شوند و به همین دلیل لازم است رسانه‌ها اخبار را به‌طور صحیح منتشر کنند.

وی تصریح کرد: از جمعیت حدود 60 هزار نفری شهر آبیک نزدیک به 1 هزار و 500 نمونه‌گیری انجام شده که 150 مورد از آن‌ها یعنی 10 درصد مثبت بوده‌اند، در شهرستان آبیک نیز 6 هزار مورد آماری مثبت داریم که ممکن است شناسایی نشده باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است که مردم بدانند نفرات مثبت در هر کجا از شهرستان ممکن است حضور داشته باشند.

این مسؤول اظهار کرد: همه ی افراد، دستگاه‌ها و مسؤولین باید باید به‌طور کامل مراقبت داشته باشند تا آمار مبتلایان کاهش یابد، زیرا ما به اندازهٔ کافی مورد مثبت داریم.

مدیر شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان آبیک در پایان گفت: ادارات دولتی و اماکن پرتراکم نیز باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا زحمات ما در سیستم بهداشت و درمان به هدر نرود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین شهرستان آبیک بهداشت و درمان نمونه گیری مورد مثبت جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت مددخانی اظهار کرد: در پی برخورد قطار با گله گوسفندی در آبیک در روز یکشنبه ۵۷ رأس گوسفند تلف شدند.

وی افزود: در این حادثه دو چوپان گله نیز از ناحیه دست و سر آسیب دیده و مجروح شده‌اند.

فرماندار آبیک یادآور شد: علی رغم اینکه برای عبور گله زیرگذر ساخته شده بود اما بی توجهی به آن باعث بروز این حادثه شده است.

کد خبر 6091529

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک