Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که به‌طور ویژه در فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، گفت: از روز نخست که ورود ویروس جهش یافته به شهرستان آبیک مشخص شد، جلسات مختلفی جهت بررسی وضعیت این شهرستان و بحث قرنطینه برگزار شد.

وی افزود: طبق گزارش‌های دریافتی، تاکنون اقدامات مناسبی توسط فرماندار محترم این شهرستان و مسؤولین شهرستان در ستاد کرونای شهرستان و مسؤولین مختلف استان انجام شده که قابل تقدیر است و اثرات مثبت آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین ادامه داد: این ویروس مانند یک شیر وحشی در قفس است که اگر رها شود می‌تواند خطرات جدی را برای همه به‌دنبال داشته باشد، بنابراین همهٔ ما باید توجه کنیم تا در این قفس باز نشود و این ویروس با مردم درگیر نشود.

جمالی‌پور اظهار کرد: تفاوت این ویروس با ویروس قبلی این است که کمی در سن تغییر پیدا کرده است، یعنی طبق گزارشات کودکان و نوجوان را نیز مبتلا می‌کند و این نشان می‌دهد قدرت ابتلا و اثرگذاری این ویروس بر همهٔ افراد بالاست و ما باید با دقت و وسواس بیشتری به مدیریت این موضوع ورود کنیم.

این مسؤول عنوان کرد: طی یک سال اخیر اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین زحمات بی‌وقفه‌ای کشیده‌اند و با تمام وجود در جهت مبارزه با این ویروس تلاش کرده‌اند؛ استان قزوین در معرض تردد 11 استان و به‌خصوص استان‌های بسیار آلوده‌ای مانند گیلان، البرز و تهران قرار دارد و با این شرایط و با جمعیت مهاجر قابل توجه که هر روز و هر هفته در سفر هستند، علیرغم پستی و بلندی‌ها تا این مرحله خوب مدیریت شده است.

استاندار قزوین ابراز کرد: از هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم خودشان در عرصهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی میدان‌داری کنند و شرایط را برای کادر بهداشت و درمان سخت‌تر از این نکنند.

وی تأکید کرد: این‌که ما اعلام می‌کنیم از ساعت 21 به بعد تردد در شهر ممنوع است و برخی رعایت نمی‌کنند، این بی‌احترامی به قانون و نیز بی‌احترامی به جان خود و دیگر هم‌وطنان است.

این مسؤول اعلام کرد: بسیاری از فوتی‌های کرونا بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند و حتی مشاهده کرده‌ایم که اخیراً ۲ تن از ورزشکاران خوب کشورمان نیز بر اثر این ویروس از دنیا رفته‌اند، بنابراین این ویروس آن‌قدر قدرتمند است که ممکن است هر کسی را مبتلا کند.

جمالی‌پور اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم اتفاقی برای سلامتی و جان مردم نیفتد، بنابراین حتماً محدودیت‌های جدیدی را اعمال می‌کنیم، زیرا تاکنون مشخص شده که ۷ نفر در آبیک به کرونای جهش یافته مبتلا شده‌اند، ما این 7 نفر را کشف کرده‌ایم، احتمال این‌که این 7 نفر ممکن است 700 نفر باشند جدی است و نمی‌شود از کنار این احتمال گذشت.

وی خاطرنشان کرد: روز اول که کرونا وارد کشور شد، یک نفر مبتلا در استان قزوین داشتیم، از همان یک نفر کل استان گرفتار شد، لذا واقعیت این است که باید دست به دست هم دهیم و اعمال محدودیت‌های جدی داشته باشیم، این محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم است، ما هم دوست نداریم کسب‌وکارها را تعطیل کنیم و سخت‌ترین تصمیم برای بنده تعطیلی کسب‌وکارها است، ولی وقتی مجبور شویم و با عدم رعایت پروتکل‌ها مواجه شویم، چاره‌ای جز تعطیلی نداریم، چون اگر در این صورت محدودیت اعمال نکنیم به مردم خیانت کرده‌ایم و مشابه قتل عمد است.

استاندار قزوین تصریح کرد: حتماً از امروز پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری را در سطح ستان اعمال می‌کنیم و هر واحد صنفی و تولیدی که پروتکل‌ها را رعایت نکند ابتدا با یک تعطیلی ده روزه، نوبت دوم در صورت عدم رعایت با یک تعطیلی یک ماهه و نوبت سوم در صورت عدم رعایت با عطیلی ۳ ماهه روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: در خصوص ترددهای شبانه نیز حتماً پلیس مکلف است و هر کس این مصوبات را رعایت نکند در هر مقامی که باشد قطعاً متخلف است و دفعهٔ اول تذکر، دفعهٔ دوم تذکر و درج در پرونده و دفعهٔ سوم با او برخورد خواهد شد.

جمالی‌پور ادامه داد: فعالیت‌ واحدهای تولیدی و صنفی از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و ما به مدت 2 هفته کلیهٔ ترددها و فعالیت‌ها را از ساعت ۲۱ به بعد تعطیل اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: جلسات در مکان‌های سربسته حداکثر با حضور 30 نفر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در مکان‌های باز نیز حداکثر با حضور 50 نفر امکان برگزاری دارند تا آلودگی ایجاد نشود.

این مسؤول اظهار کرد: کلیهٔ آرامستان‌های استان تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود و مراسم تشییع نیز حداکثر با حضور ۲۰ نفر امکان‌پذیر است و برگزاری مراسم‌ ترحیم نیز ممنوع بوده و در صورت تشکیل برخورد خواهد شد.

وی در پایان گفت: بیشتر شهرستان‌های استان قزوین آبی شده بود، اما متأسفانه مجدداً به حالت زرد در آمد و اگر غفلت کنیم ینارنجی و ا حتی قرمز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین استاندار قزوین جلسه ستاد مبارزه با کرونا کرونای انگلیسی استاندار قزوین استان قزوین محدودیت ها پروتکل ها جمالی پور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد