Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمیان با بیان اینکه ورود و خروج در شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام به خصوص از خوزستان به استان ایلام سختگیرانه می شود، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۵۵۸۶نفر در استان ایلام به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، عصر امروز(۲ اسفند) در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا در این استان، اظهار کرد: یک سال از شیوع بیماری کرونا گذشت و تمام مسئولان و دست اندرکاران در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای خدمت به مردم و حفظ سلامت آنان تلاش و اهتمام ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «محمد کریمیان» گفت: کرونا در کشورمان اخیراً در حال افزایش و ورود به پیک بعدی کرونا است و برخی از استان‌های کشور در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا وضعیت ثابتی دارند و برخی از استان‌ها نیز روند شیوع کرونا در آنان افزایشی است.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان همسایه جنوبی ایلام متاسفانه وارد پیک بعدی کرونا شده و آمار بیماران آن در حال افزایش است، افزود: ورود بیمارانی از کشور عراق به استان خوزستان باعث شده که آمار بیماری در این استان افزایش یابد و متاسفانه در این منطقه ویروس جهش یافته انگلیسی در حال شیوع است.

 

کریمیان با اشاره به اینکه  در استان ایلام نیز شهرستان دهلران ۲مورد کرونای جهش یافته انگلیسی شامل یک خانم باردار و همسرش ثبت شده است، ابراز کرد: این مادر باردار به دلیل وخامت اوضاع عمومی به مرکز استان اعزام شد و با بارداری ۳۴ هفتگی تحت عمل جراحی سزارین قرار گرفت و حال نوزاد متولد شده مساعد است و این مادر باردار نیز در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام ابراز کرد: با توجه به تصمیماتی که در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا امروز در مورد آن بحث و تبادل نظر شد، پیشنهاد ما این است که ورود و خروج در حوزه جنوب به خصوص از طرف خوزستان به طرف استان ایلام سختگیرانه باشد و شهرستان های جنوبی استان باید محدودیت در ورودی ها اعمال نمایند.

 

وی افزود: همچنین در رابطه با مرز بین‌المللی مهران نیز امروز در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در مورد آن بحث شد و طبق اظهار نظرها باید در جهت پیشگیری از ورود بیماری به کشور بسته شود.

 

کریمیان تصریح کرد: بر اساس نظر و تصمیم دانشگاه علوم پزشکی هر فردی که از مرز بین‌المللی مهران وارد و یا خارج شود، باید تحت انجام تست کرونا قرار گیرد چرا که در حال حاضر کشور عراق بیماری کرونا در حال افزایش است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: در دنیا بیش از ۱۱۱میلیون و ۲۴۹هزار ۷۴۱نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۲ میلیون و ۴۶۳هزار و ۶۶۱نفر نیز در اقصی نقاط جهان جان خود را از دست داده‌اند و ۸۶میلیون و ۱۳۲هزار و ۴۶۹نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

وی بیان کرد: در کشورمان ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد یک میلیون و ۵۵۸هزار و ۱۵۹نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد ۵۹هزار و ۳۴۱نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، همچنین تعداد یک میلیون و ۳۳۱هزار و ۱۶۲نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

کریمیان یادآور شد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۵۵۸۶نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۶۴ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۴۲۵۵مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

 

وی تصریح کرد: در هفته اخیر خوشبختانه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و باید تمام تمهیدات را در استان به کار گیریم تا وارد پیک بعدی کرونا نشویم.

 

کریمیان ابراز کرد: در خصوص روند کلی وضعیت کرونا در استان در بهمن ماه، تعداد ۸۹۷۷مورد نمونه کرونا انجام شده که حاصل اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان است. همچنین تعداد بستری‌های بهمن‌ماه رقم ۲۳۷مورد می‌باشد که نسبت به تعداد ۲۷۳مورد بستری دیماه روندی کاهشی داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با اشاره به اینکه موارد مثبت در بهمن ماه نیز تعداد۹۶۸ مورد بوده که نسبت به آمار ۸۰۲مورد مثبت دیماه روندی افزایشی داشته است، یادآور شد:  در استان در بهمن ماه تعداد ۷ مورد فوتی داشته‌ایم در حالیکه نسبت به ۱۰ مورد فوتی دی ماه، ۳نفر کاهش داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه از هر ۱۰۰تست انجام شده، ۶۰درصد آنان مثبت بود اما در بهمن ماه این رقم به ۸درصد رسیده است و در صدد انجام تست مورد انتظار در استان نیز در حال حاضر۹۸درصد می‌باشد که رقم بسیار خوبی است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان ایلام شیوع بیماری کرونا حال حاضر بهمن ماه مبتلا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

رئیس پلیس‌راه استان خراسان جنوبی، گفت: هم اکنون محورهای شهدادبه نهبندان، زیرکوه به آهنگران ، زیرکوه به آبیز و زیرکوه به شاهرخت به دلیل سیلاب مسدود است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی، اظهار داشت: تردد در محورهای دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند نیز به علت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور چاهداشی به دهسلم فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبیف گفت : هم اکنون محورهای شهداد به نهبندان، زیرکوه به آهنگران، زیرکوه به آبیز و زیرکوه به شاهرخت به دلیل سیلاب مسدود است.

وی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها از تردد در آن خودداری کنند.

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

رضایی بیان کرد: تمامی محور‌های منتهی به شهرستان زیرکوه در پی وقوع سیلاب مسدود شد.

رئیس پلیس‌راه استان خراسان جنوبی، گفت: محور‌های قاین، بیرجند، حوزه‌های روستای سیچ، دوست آباد به هیچ عنوان تردد امکان پذیر نیست.

به گفته وی محور آهنگران به حاجی‌آباد، حاجی‌آباد به شاهرخت به سمت مرز یزدان و حاجی آباد به آبیز مسدود است.

وی افزود: محور‌های قاین نیز به دلیل بارندگی شدید لغزنده است رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

جاده‌های منتهی به حاجی‌آباد همگی مسدود است

به گفته شاهدان محور حاجی‌آباد به آهنگران پس از شکسته شدن سد خاکی بشیران تخریب شده و به هیچ عنوان امکان تردد در این محور وجود ندارد.

جاده حاجی‌آباد از سمت مهرک، دوست‌آباد، کمربندی حاجی‌آباد به علت طغیان شدید رودخانه های فصلی مسدود شده است. 

خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت‌ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی‌آباد و آبیز وارد شده است.

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده، گفت: حجم خسارت‌ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

محمد غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت‌ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی‌شود کرد.

وی گفت: اکثر قنات‌ها به صورت جزئی آسیب دیده‌اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 تلف شدن ده‌ها راس گوسفند در روستای دارج شهرستان زیرکوه 

 بر اثر بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌های فصلی بیش از 100 گوسفند در روستای دارج علیا، طعمه سیلاب شدند. دامداران تا روز جمعه از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و عبور دام از مسیر رودخانه جدا پرهیز کنند.

کمربندی حاجی‌آباد دو طرفه شد 

روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زیرکوه نیز اعلام کرد: محور  حاجی‌آباد - قاین از کمربندی به صورت دو طرفه باز است احتیاط کنید در سایر محورها شاهرخت و در کال شور آهنگران تردد نکنید.

 تلاش راهداران برای بازگشایی کامل محور آهنگران به همت آباد ادامه دارد. همشهریان از سفر غیرضروری خودداری کنند.

به علت جاری شدن روان‌آب در  آب نماها تردد در محور فوق خطرناک است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان