Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه شب ایرنا از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز با سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

سردار سلیمانی در این دیدار اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند با محوریت ائمه جماعات از ظرفیت های داخل مسجد به بهترین شکل استفاده شود و هم افزایی مضاعفی با سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط با مسجد نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: موضوع مسجد محوری و محله محوری و ارایه خدمات مختلف فرهنگی-اجتماعی در سطح محلات با محور مسجد اهمیت به سزایی دارد و اساسا محله اسلامی شکل نمی گیرد مگر آنکه مشارکت همه افراد تاثیرگذار محل را در فعالیت های مسجدی شاهد باشیم؛ بنابراین موضوع مسجدمحوری باید به عنوان یک اصل در همه مجموعه های مرتبط با مسجد در اولویت کار قرار گیرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه خدمت به حضرات معصومین به ویژه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) برای بسیج یک وظیفه است، گفت: یکی از ماموریت های خود را در سازمان بسیج ترویج معارف اهل بیت می دانیم لذا آماده هستیم که در راستای بزرگداشت دهه کرامت، با بهره مندی از ظرفیت پایگاه های بسیج محلات همکاری بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های چند سال اخیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: طرح ملی ایران قوی و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی از مهمترین اقداماتی محسوب می‌شود که به همت ستاد فهما در سطح کشور برگزار شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه محوریت فعالیت کانون‌های فهما بر مدار تصمیم امام جماعت است، افزود: اساسا کانون‌ها به درخواست ائمه جماعات مساجد تاسیس می‌شوند.

وی همچنین در ادامه از همکاری خوب سطوح مختلف بسیج از پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد گرفته تا سطوح استانی و کشوری این نهاد با کانون‌های مساجد قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد: این همکاری، تعامل و ارتباطات توسعه بیشتری یابد.

بخش دیگر از این دیدار اختصاص به بحث و گفت وگو پیرامون اقدامات شورای هماهنگی دهه کرامت داشت که در این راستا حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، از سلسله فعالیت های سازمان بسیج مستضعفین در این عرصه تقدیر کرد.

در پایان حجت الاسلام ارزانی از طرف  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیری را تقدیم سردار غلامرضا سلیمانی کرد.

برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مستضعفان سازمان تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور سردار سلیمانی حجت الاسلام سازمان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود