Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب‌های فانتزی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان گفت: ناشران نوپا بخشی از فضای انتشار کتاب‌های فانتزی را ایجاد کردند. این دسته از ناشران به دلیل کم هزینه بودن انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان به ترجمه آثار این حوزه روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب‌های غیرایرانی را منتشر می‌کنند. آثار فانتزی کشور‌های دیگر هم براساس نیاز‌های فرهنگی همان کشور تولید می‌شود. در نتیجه نماد‌های این آثار با فرهنگ قومی کشور تناسب دارد.

بیشتربخوانید

اهمیت انتشار کتاب‌های تک‌قصه‌ای در قالب مجموعه داستان

وی افزود: ناشران نوپا آثار فانتزی را عمدتا بدون آگاهی منتشر می‌کنند. تولیدات پویا و انیمیشن هم به تولید آثار فانتزی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دامن زدند. شاید ناشران به دلیل اینکه گمان می‌کنند آثار فانتزی برای مخاطب کودک و نوجوان جذابیت دارد، به انتشار آن روی آوردند؛ آن هم آثاری که تحت تاثیر ترجمه است و کمتر اثر تالیفی در این حوزه به رشته تحریر درمی‌آید.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: به انتشار آثار فانتزی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان در کنار آثار دیگر نیاز داریم. آثار فانتزی هم بر جنبه‌های روحی روانی مخاطبانش تاثیر می‌گذارد، هم تخیل مخاطب با مطالعه این آثار قوت پیدا می‌کند. این قبیل کتاب‌ها باید به گونه‌ای باشد که مخاطبش بتواند آن را درک کند و به نیاز‌های فرهنگی پاسخ دهد. بنابراین آثار ترجمه باید به گونه‌ای باشد که گویا قصه فانتزی در ایران نوشته شده است.

میرکیانی بیان کرد: داستان‌های فانتزی آثاری بی نام و نشان است. نیاز داریم آثار در انواع ادبی از رئال گرفته تا قصه‌های برگرفته از آثار کهن و عامیانه و ماجرایی نوشته شود. البته باید میزان نگارش هر یک از این داستان‌ها به اندازه معقول و متعادلش باشد. آثار یک نویسنده مانند آلبوم عکسی است که همه تصاویر در آن دیده می‌شود. نویسنده در عین حال که باید وجه ادبی اثرش را مورد توجه قرار دهد، آثاری در انواع ادبی مختلف بنویسد.

وی اظهار کرد: آثار فانتزی ادبیات کودک و نوجوان به دلیل مخاطب محوری خلق نمی‌شود بلکه این ناشران هستند که به سراغ خلق اثر در این زمینه می‌روند. آثار فانتزی ذهن کودک و نوجوان را به دنیایی شگفت انگیز معطوف می‌کند. خودم هم آثاری در این زمینه خلق کردم و زیرچاپ دارم، اما باید میزان انتشار کتاب در این زمینه متعادل باشد. انتشار زیاد آثار فانتزی باعث می‌شود ذهن مخاطب به ذهنی آشفته و سرگردان تبدیل شود. به همین دلیل انتشار زیاد این آثار آسیب رسان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ترجمه کتاب ادبیات کودک و نوجوان انتشار کتاب آثار فانتزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ