Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وفا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرمان آزادی زندانیان سیاسی را صادر کرد.

این دستور که بنا بر توافق گروه های فلسطینی در نشست اخیر خود در قاهره تحت نظارت مصر صادر شده است بر ضرورت فراهم کردن زمینه های آزادی های عمومی اعم از آزادی فعالیت سیاسی و ملی در اراضی فلسطینی اعم از کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه طبق قانون اساسی و قوانین مربوط تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هرگونه تعقیب و پیگرد شهروندان به دلایل سیاسی و یا هرگونه بازداشت خارج از چارچوب قانون صرفاً به دلیل باورها و گرایشات سیاسی ممنوع گردیده و دستور آزادی بازداشت شدگان سیاسی نیز صادر شده است.

در این دستور ضرورت آزادی کامل تبلیغات انتخاباتی چه به شکل سنتی یا الکترونیکی، برگزاری نشست ها و سخنرانی ها و یا هرگونه انتشار مطالب در چارچوب قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

در این فرمان همچنین بر ایجاد فرصت‌های برابر در رسانه‌های رسمی برای تمام لیست‌های انتخاباتی بدون تبعیض و براساس قانون تاکید شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان در این دستور اعلام کرده است که پلیس فلسطین با لباس رسمی و نه سایر دستگاه‌ها و تشکیلات امنیتی مسئولیت تامین امنیت مراکز رای گیری در سراسر سرزمین های فلسطین را برعهده خواهد داشت.

حمایت کامل از فعالیت های کمیسیون مرکزی انتخابات به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات در فلسطین از دیگر مواردی است که در این دستور بر آن تاکید شده است.

 

.

کد خبر 5152122

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین برجام ناتو سوریه افغانستان جو بایدن عربستان سعودی اربیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا