Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه با مشاهده آمار طلاق می توان به درستی دریافت که سبک زندگی امام جواد(ع) یا همان همسر داری به شیوه ائمه معصومین(ع) در زندگی بشر امروزی پیاده سازی نمی شود،گفت: همسرداری به سبک امام جواد(ع) زندگی را واکسینه می کند.

حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن تبریک ولادت باسعادت امام جوادالائمه(محمدتقی) علیه السلام برلزوم تبیین سیره عملی وفضایل اخلاقی آن حضرت در بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان تاکید و بیان کرد: از دریای فضایل اخلاقی امام جواد(ع) که امروزه در جامعه ما کمرنگ شده باید به نحوه رفتار و برخورد و یا همان سبک زندگی امام علیه السلام با خانواده به ویژه با همسر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه با مشاهده آمار تکان دهنده طلاق در جامعه امروزی می توان به درستی دریافت که سبک زندگی امام جواد(ع) یا همان همسر داری  به شیوه ائمه معصومین(ع) در زندگی بشر امروزی پیاده سازی نمی شود، افزود: جای  فرهنگ مدارا با همسر در زندگی نسل جوان امروز خالی است.

 

وی اضافه کرد: «مامون» پدر همسر امام جواد(ع) قاتل پدر امام علیه السلام است اما حضرت جوادالائمه علیه السلام هیچ گاه در برابر مامون رفتار ناشایستی نداشتند و همیشه مدارا و صبوری می کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اظهار کرد:  مدارا  و صبوری حلقه مفقوده  زندگی خانواده های امروزی به ویژه زوج های جوان است که تا در خانواده بگو مگوی های ساده اتفاق میفتد. راهی دادگاه ها و سراغ آخرین گزینه  و آخرین  راه حل که همان طلاق باشد،  می روند.  این آمارهای تلخ نشان می دهد که ما با سبک زندگی امام جواد (ع ) فاصله گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه نحوه رفتار امام جواد(ع) باهمسرشان می‌تواند نقشه راهی برای ما باشد تا زندگی زیبایی برای خودمان بسازیم، گفت: در جدل های خانوادگی  تحقیر خانواده طرف مقابل و گاهی اهانت و توهین به خانواده های یکدیگر از مسائلی است که باید برای تقویت بنیان خانواده از این دست مسائل پرهیز کرد؛و زوج  های جوان باید صبور، بردبار و شکیبا باشند. اوج این بردباری را میتوان در زندگی امام جواد (ع) دید.

 

*صله رحم تلفنی موجب قطع رنجیره ابتلا به کرونا می شود

حجت الاسلام رجب نعمتی قرا از صله رحم به عنوان یکی دیگر از خصلت های اخلاقی امام جواد(ع ) یاد کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا، کادر درمان و پزشکان مردم را تشویق به خانه نشینی و پرهیز از حضور در جمع های خانوادگی می کنند که موجب شده صله رحم کمتر اجرایی شود می توان برای حفظ سلامتی خانواده ها به تاکیدات کادر درمان لبیک گفت و با بهره گیری از ظرفیت تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی از حال یکدیگر باخبر شد.

 

وی در ادامه سخنانش به تلاش اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برای گرامیداشت مناسبت های ماه رجب به ویژه سالروز ولادت امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: ثواب طرح تلاوت نور که به مناسبت ولادت امام جواد(ع) نهمین اختر آسمان امامت و ولایت به صورت مجازی و نیمه حضوری در روز یکشنبه 3 اسفند بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد سراسر استان قرائت می شود به روح مطهر آن امام همام هدیه می‌شود.

 

*نامگذاری ۱۷مسجد و ۲۱کانون فرهنگی هنری به نام نهمین امام شیعیان

حجت الاسلام نعمتی در بخشی دیگر از سخنانش به علاقه مندی فعالان مسجدی استان مازندران برای نامگذاری مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد به نام مبارک امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: در استان مازندران17مسجد مزین به نام های جوادالائمه(ع)-امام جواد(ع)-امام محمدتقی(ع)-جوادیه- جواد آل محمد(ع) والجواد(ع) شده است.

 

وی افزود: همچنین 21کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های بابلسر،رامسر، سیمرغ، سوادکوه شمالی، تنکابن،عباس آباد، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، گلوگاه، آمل، بابل، قائمشهر و نوشهر مزین به به نام های جوادالائمه(ع)-امام جواد(ع)-امام محمدتقی(ع) و جواد آل محمد(ع) شده است.

 

به گزارش شبستان، در ادامه نشانی این مساجد می‌آید:

جوادالائمه(ع):

بخش رودبست، دهستان پازوار، روستاي خردمردانيسي بابلسر

رامسر، بلوار معلم، سه راه آدینه

گلوگاه، روستای سراج محله

ساری ، بلوار امام رضا، کوچه طالقانی دوم، کوچه جوادالائمه(ع)

ساری، بخش مرکزی، دهستان مذکوره، روستای مفتی کلا

چالوس ، دهگيري، خيابان آيت الله غفاري

تنکابن، خرم آباد، مرزدشت، خ سلمان هراتی

آمل، روستای بوران

محمودآباد، سرخرود، روستای عزت آباد

بهمنمیر، عزیزک بالا محله

ساري، کيلومتر 5 جاده ي ساري قائم شهر، روستاي کرد خيل

 

امام جواد(ع):

آمل،خيابان امام رضا(ع) ،رضوان6،کوي خاورمحله

ساری، بلوار کشاورز، کوی غفاری، کوچه صابری

 

امام محمدتقی(ع):

تنکابن، جاده دو هزار، روستاي مهدي آباد

 

جوادیه:

ساری، بلوار کشاورز، خیابان شهدای محراب، جوادیه، جنب آژانس

 

 جواد آل محمد(ع) :

ساری، کوي ميرزا زماني ، کوچه شهيد عرفان نبش اطلسي

 

الجواد(ع):

کلاردشت، روستای طبرسو

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد جوادیه ولادت امام جواد ع سرپرست کانون های مساجد مازندران کادر درمان مسجد جواد الائمه ع کرونا طلاق طرح تلاوت نور سبک زندگی فرهنگی هنری مساجد زندگی امام جواد سبک زندگی امام جوادالائمه ع حجت الاسلام علیه السلام امام جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»