Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به جایگاه و کارکرد مساجد در نظام اسلامی، اظهار کرد: مساجد از ابتدا تاکنون مردمی بوده و با نقش‌آفرینی مردم مدیریت‌شده‌اند که این روند باید تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مسجد خانه خدا است و حتی کسی که اقدام به احداث مسجد می‌کند نمی‌تواند مدعی مالکیت آن شود، اضافه کرد: از زمان پیامبر (ص) تا الآن همواره مدیریت مسجد دست مردم بوده و به‌واسطه همین مدیریت مردمی نیز توانسته نقش‌آفرینی خود را در عرصه‌های مختلف تداوم دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این میان امام جماعت و هیئت‌امنا رئوس محوریت و مدیریت مردمی مسجد هستند و با توجه به اینکه هیئت‌امنا را هم مردم و نمازگزاران مساجد تعیین می‌کنند لذا قدرت و مدیریت مسجد همچنان در دست مردم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر این اساس هر کاری که در مسجد انجام می‌شود باید با محوریت امام جماعت و هیئت‌امنا باشد؛ به همین دلیل مجموعه‌های اقماری مساجد مانند کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های قرآن و ... هم هرکدام که بخواهند در مساجد کار کنند ضروری است با هیئت‌امنا و امام جماعت هماهنگ باشند.

وی با تأکید بر اینکه هر کمکی که به مسجد می‌کنیم باید در راستای نقش‌آفرینی بیشتر مردم باشد، تصریح کرد: بخش عمده امنیت پایدار جامعه به مردم بازمی‌گردد؛ زیرا اگر مردم با محوریت مساجد درصحنه باشند و کار فرهنگی و تربیتی کرده، از نظام حمایت و دفاع کنند و اقدامات و برنامه‌های مردمی در مساجد شکل گیرید امنیت پایدار هم خودبه‌خود در جامعه ایجاد و کار برای سایر بخش‌ها آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه با اشاره به‌ضرورت جوان‌گرایی در مدیریت مساجد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از جوانان در هیئت‌امنای مساجد استفاده کنیم و در بین هیئت‌امنا حداقل تعدادی جوان هم وجود داشته باشند، هرچند شاید این اقدام دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد.

نقش‌آفرینی مساجد از عوامل محدثه و مبقیه نظام اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های مساجد تأکید کرد و گفت: اگر حتی یک مسجد خدای‌ناکرده با مردم و نظام و مسئولان زاویه داشته باشد می‌تواند نارضایتی زیادی در سیستم و مجموعه ایجاد کند؛ زیرا افراد متدین تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته و رفتار و گفتار آن‌ها می‌تواند بر روی دیگران تأثیر بگذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم در عین اینکه مردم در مسجد و مدیریت آن نقش‌آفرین هستند، نهادهای متولی ازجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد و ... بر فعالیت‌های مساجد نظارت داشته باشند تا برنامه‌ها و فعالیت‌های مساجد در مسیر درست پیش برود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی با کمک مساجد ایجاد شد و تا امروز دوام یافته است و از این به بعد هم با نقش‌آفرینی مساجد تداوم‌یافته و روزبه‌روز بر قدرت و عزت آن افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسجد چراغی است که باید همیشه روشن بماند و کل جامعه از این چراغ روشنایی بگیرند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد خراسان شمالی نماینده ولی فقیه هیئت امنا نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نقش آفرینی هیئت امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری