Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به عدم کافی بودن تجهیزات کنترل قاچاق در این گمرک گفت: گمرک آستارا نیازمند تجهیزات بیشتری برای کنترل قاچاق است. - اخبار استانها -

کریم رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، اظهار داشت: بیشترین حجم تجارت گیلان از مرز آستارا بوده و 85 درصد صادرات گیلان از این مرز گمرکی است در حال حاضر 490 میلیون صادرات در گمرک آستارا رقم خورده که یک رکورد تاریخی برای این مرز به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل گمرک آستارا ابراز با بیان اینکه تمام رتبه‌های گمرک آستارا در بین گمرکان کشور رتبه‌های زیر 10 بوده و شاخص‌های خوبی برای این گمرک محسوب می‌شود گفت:  گمرک آستارا در صادرات و اظهار کالا دارای رتبه سوم، در ترانزیت داخلی دارای رتبه ششم و در ترانزیت خارجی رتبه دهم کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه کشتی‌های«رو رو » مزیت‌های بسیاری دارند افزود: یکی از مزیت‌های آن این است که کامیون‌هایی که در صف گمرک قرار دارند مستقیماً به این کشتی‌ها بارگیری شده و تبادل کالا را انجام می‌دهند علاوه بر آن در کاهش ترافیک کامیون‌های ترانزیتی در مرز زمینی آستارا بسیار موثر است.

"وضعیت سخت معیشتی" کشاورزان گیلانی را به "زمین‌فروشی" کشانده استاستاندار گیلان: جلوی خروج بدون مجوز و خارج از ضابطه مرغ از استان گرفته شودتمایل بسیاری از ایرانی‌ها برای سکونت و مهاجرت به استان گیلان

مدیرکل گمرک آستارا خاطرنشان کرد: استفاده از کشتی «رو رو» سبب می‌شود کامیون‌ها به جای انتظار چند روزه در صف خروج، مستقیماً به این کشتی‌ها بارگیری شده، به مرز مقصد ‌رسیده و کالاهای خود را تخلیه کنند و سپس به کشور بازگردنند.

 رسولی با بیان اینکه ظرفیت این کشتی‌ها به ظرفیت واقعی خود نرسیده تصریح کرد: روزانه بیش‌از 400 کامیون از کشور خارج می‌شود و این نیاز می‌طلبد که تعداد کشتی‌های رو رو بیشتر شده و یا کشتی‌هایی با ظرفیت حمل کامیون بیشتری وجود داسته باشد.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به اینکه دومین مزیت استفاده از کشتی‌های رو رو کاهش هزینه‌های حمل و نقل است اظهار داشت:  همچنین از دیگر مزایای استفاده از این کشتی‌ها می‌توان به کاهش استحلاک کامیون‌ها و کاهش مصرف سوخت آن‌ اشاره داشت.

وی ابراز داشت: پدیده قاچاق در اکثر گلوگاه‌های مرزی مشاهده می‌شود که یکی از دلایل آن را می‌توان محدودیت واردات دانست؛ این محدودیت‌ها زمینه ورود قاچاق کالا را فراهم می‌سازد لذا قاچاق کالا معمولاً در خارج از اماکن گمرکی و در مبادی غیر رسمی مشاهده می‌شود.

 وی گفت: کنترل قاچاق در اماکن گمرکی نیازمند امکانات ویژه‌ای بوده و به‌عنوان مثال در بخش کنترل قاچاق مواد مخدر تجهیزات کنترلی الکتریکی، دوربین‌های مداربسته و سگ‌های مواد یاب مورد نیاز است تا بتوان به مبارزه با قاچاق مواد مخدر پرداخت.

رسولی با بیان اینکه در مورد قاچاق سایر کالاها بیشترین عامل موثر در کشف کالا دستگاه‌های اسکنر ایکس ری است افزود: متأسفانه در خصوص تجهیزات مورد نیاز برای کشف قاچاق در مرزها سرمایه‌گذاری کافی انجام نشده است.

 مدیرکل گمرک آستارا بیان کرد: اکنون سامانه‌های الکترونیکی کمتر از حد مورد نیاز وجود دارند و باید در گمرک آستارا حداقل 2 الی 3 دستگاه ایکس ری وجود داشته باشد که فقط یک عدد موجود است.

 وی با بیان اینکه گمرک آستارا نیازمند 7 الی 8 قلاده سگ مواد یاب بوده که در حال حاضر این تعداد 3 قلاده است افزود: ظرفیت سرمایه‌گذاری در این زمینه بالا بوده و امیدواریم مسئولان در این حوزه تجدید نظر کرده و در جهت تجهیز گمرک آستارا اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل گمرک آستارا کنترل قاچاق کشتی ها کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

او افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)