Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@14:46:32 GMT

شهردار سابق صدرای شیراز به ۶ سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۱۸۰۶

شهردار سابق صدرای شیراز به ۶ سال حبس محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد : با صدور رأی قطعی در دادگاه تجدید نظر استان فارس، شهردار سابق صدرای شیراز در یکی از پرونده های جرائم ارتکابی مربوط به دوران تصدی مسئولیت به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حجت الاسلام  سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، یکشنبه  با بیان اینکه سایر متهمین این پرونده پیش از این در مرحله  بدوی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به مجازات های متعدد و حبس های طولانی مدت محکوم شده بودند، گفت: پس از تجدید نظر خواهی متهمین پرونده در شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان فارس پرونده رسیدگی و دادنامه بدوی با اصلاحاتی تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اینکه جرائم صورت گرفته در شهرداری صدرا در قالب دو پرونده در دادگستری شیراز رسیدگی شد ادامه داد: در یکی از پرونده ها موضوع رشا و ارتشا و فسادهای مالی مطرح بود که این پرونده پس از رسیدگی اولیه با اعتراض متهمین هم اکنون در دادگاه تجدید نظر در جریان رسیدگی است.

وی در خصوص پرونده دیگر این مسئول سابق که منتهی به صدور رأی قطعی شده است نیز اظهار داشت: در این پرونده که جرائمی از جمله فراهم کردن موجبات فساد مطرح است، وی و سه متهم دیگر مطرح در پرونده  به حبس محکوم شدند.

این مقام  قضایی استان فارس با اشاره به اینکه متهم ردیف اول در این پرونده به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است گفت:‌متهم ردیف دوم این پرونده به دو مجازات ۴ سال حبس به لحاظ فراهم کردن موجبات فساد و همچنین ۱۴ ماه حبس تعزیری به لحاظ تهیه فیلم و تصاویر مستهجن به منظور فساد محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: متهم ردیف سوم پرونده به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و متهم ردیف چهارم نیز به ۱۴ ماه حبس تعزیری در بخشی از پرونده و ۲ سال و  یک روز حبس تعزیری دیگر در خصوص جرائم مطرح در این پرونده محکوم شده است. 

موسوی با تأکید بر اینکه موضوع رسیدگی به مفاسد با جدیت ویژه ای در دادگستری فارس در دستور کار قرار دارد گفت: در برخورد جدی با فساد هیچ گونه محدودیتی نخواهیم داشت و هیچ مفسدی از برخورد قاطع قضایی مصون نخواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان فارس حبس تعزیری متهم ردیف تجدید نظر محکوم شد سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم