Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  پنجمین نشست تخصصی چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی در ایران با عنوان «نقش کرسی‌های آموزشی یونسکو در یادگیری الکترونیکی» با حضور سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق بستر مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ما نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون وب‌سایت در جهان داریم که بیش از آنکه نشان دهنده توسعه یافتگی باشد، بیشتر نشان دهنده عدم شناخت است.

او با تأکید بر اینکه مناسب بود بستر نظام آموزشی کشور تحت یک پلتفرم واحدی قرار می‌گرفت، بیان کرد: به عنوان نمونه سامانه آموزشی شاد توانسته است تبدیل به یک پلتفرم شود چنانکه در لحظه و به طور همزمان دو میلیون و هفتصد هزار کاربر بدان متصل شده و ۱۶ میلیون کاربر عضو مرتبط دارد، ضمن آنکه توانسته محتوای کلیه کتب درسی مدارس را در بستر وب تنظیم کند و از سوی دیگر یک شبکه ارتباطی و همچنین یک شبکه رسانه‌ای آموزشی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شبکه‌ای مثل شاد موجب تأمین عدالت آموزشی خواهد شد و فاصله کیفیت آموزش را به دلیل سطح متفاوت معلمان کم می‌کند و بهترین کیفیت آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با طرح این مسئله که آموزش عالی کشور نیازمند تعریف پلتفرم آموزشی واحدی است، گفت: آموزش عالی در حال حاضر با حدود ۸۵ الی ۹۰ هزار هیأت علمی در رشته‌های گوناگون علمی افراد برجسته‌ای در خود دارد که متعلق به تمامی علاقه‌مندان به آن حوزه هستند و با تمرکز بر بستر مدیریت واحد آموزشی در فضای آموزشی عالی، می‌شد قدرت علم و فناوری بالایی را به دست آورد.

او افزود: آموزش و پرورش با ایجاد این پلتفرم ظرفیت گسترده‌ای پیدا کرده است که به دنبال آن تمامی دانش‌آموزان و معلمان توانسته‌اند با قابلیت‌های جدیدی مواجه شوند. هر چند این بستر هنوز با چالش‌هایی همچون چگونگی برگزاری امتحانات و مواردی از این قبیل همراه بوده است.

عاملی تأکید کرد: در محیط آموزشی جدید باید به دنبال پلتفرم یکپارچه قدرتمندی باشیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود مؤثرتر استفاده کنیم.

باید از آموزش مخاطب محور به آموزش کاربر محور منتقل شویم

عاملی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم در تحول آموزش این است که از آموزش مخاطب محور به آموزش کاربر محور منتقل شویم که طی آن کاربر از یک تولید کننده صرف تبدیل به یک کنشگر فعال شده است که با همکاری خود در فرآیند آموزش یاد می‌گیرد.

او افزود: در نگاه به بستر فضای مجازی باید بر رویکرد دو فضایی تأکید داشت و توجه کرد که نگاه تک بعدی به فضای مجازی و تلاش برای آنکه همه چیز را به فضای مجازی متصل کنیم دچار اشکال خواهد شد و در این میان عنصر بسیار مهم توجه به بحث کیفیت زندگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع در دستور کار قرار دارد تا برای هر یک از حوزه‌های آموزش عالی، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان یک پلتفرم اختصاصی تعبیه کنیم که اجتماع آن‌ها برای ایجاد یک شهر علم در بستر مجازی مفید واقع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش عالی شورای عالی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است