Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:23:35 GMT

تمام شهرک های صنعتی نیازمند نیروی کار هستند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۲۷۴۳

تمام شهرک های صنعتی نیازمند نیروی کار هستند

ایسنا/تهران فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سید الشهدا (ع) استان تهران گفت: شهرک‌های صنعتی استان، همگی مشکل نیروی کار دارند و باید برای فرهنگ کار تدبیری شود و عزیزان بدانند همه کارها اداری نیست و خط تولید کشور هم به حضور جوانان فنی و پرتلاش کشور نیاز دارد.

مهدی علمدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وظایف بسیج کارگران و کارخانجات گفت: اصل مأموریت ما بحث حمایت از تولید داخلی، فرهنگ کار و استفاده از کالای داخلی و موضوع رفع موانع تولید از جمله وظایف ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از وجود موانع در راه تولید اظهار کرد: متأسفانه بعضی موانع در راه تولید سبب شده تولیدکنندگان فراری شوند. دشمن هم نمی‌خواهد پیشرفت ما را ببیند و به جنگ اقتصادی روی آورده است. کشور هم در حال جنگ اقتصادی است و دشمن با تمام ظرفیت برای به زانو در آوردن ما به میدان آمده است که در فضای رسانه و مجازی به دروغ به جوانان خوراک می‌دهند.

علمدار، ظرفیت رسانه‌ها را برای تبلیغات کالاها و تولیدات ایرانی بالا دانست و تصریح کرد: ظرفیت رسانه‌ها و رسانه ملی در تبلیغات کالای ایرانی بسیار زیاد است و در این خصوص توجه خوبی برای معرفی تولیدات به مردم و تشویق مردم در راستای استفاده از تولیدکنندگان شده است که جای تقدیر دارد.

فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سید الشهدا (ع) استان تهران بیان کرد: حضور مسئولین در شهرک‌های صنعتی و آشنایی با موانع تولید و هدایت موضوع رفع موانع تولید برای برطرف شدن در جلسات و حل آنها، قوت قلب تولیدکنندگان است، البته بعضی‌ها هم از پشت میز خود تکان نمی‌خورند و راه نجات کشور را در بیرون می‌دانند، در حالی که خیلی از این کشورها مشکلات عدیده مالی و اجتماعی دارند، اما اگر سیاست اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم، پیروز خواهیم شد.

علمدار با اشاره به شرایط کرونا در یک‌سال گذشته و کارهای انجام شده نیز گفت: در یک‌سال گذشته و شرایط سخت کرونا خدمات خوبی برای شهرک‌های صنعتی اقدام شد، از جمله ضدعفونی کردن کارگاه‌ها و واحدها تولیدی، تهیه بسته‌های معیشتی برای کارگران و برای ایجاد نشاط کارگری و کارفرمایی با برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی. هم چنین برای افزایش آگاهی کارگران از مسائل حقوقی، مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی به صورت رایگان نیز ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در تمامی شهرک‌های صنعتی استان تهران حضور یافته‌ام و این شهرک‌های صنعتی همگی مشکل نیروی کار دارند و باید برای فرهنگ کار تدبیری شود و عزیزان بدانند همه کارها اداری نیست و خط تولید کشور هم به حضور جوانان فنی و پرتلاش کشور نیاز دارد و امروز در نگاه به کار و فرهنگ تولید مشکل داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرك صنعتي شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با ساخت و تولید این ترانسفورماتور، این شرکت در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت اَبَرترانسفورماتور همچون ABB Siemens و TBEA قرار گرفت و ضمن رفع نیاز کشور از واردات ابرترانسفورماتورها، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

صادقی افزود: تولید سه دستگاه از این ترانسفورماتور‌ها طی امسال در برنامه قرار دارد که اگر ساخت این سه ترانسفورماتور صورت گیرد از خروج بیش از ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی مزیت‌هایی از قبیل صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتور‌ها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ را دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: طراحی و تولید بزرگترین ترانسفورماتور سه فاز شبکه برق کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در گروه صنعتی ایران ترانسفو در حالی با تکیه بر دانش و تخصص بومی شده مهندسان ایرانی انجام شده است که این ترانسفورماتور غول پیکر تاکنون در کشور تولید نشده بود.


ساخت این ترانسفورماتور با حضور وزیر نیرو در زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و با وجود پیچیدگی‌های قابل توجه در محاسبات و طراحی این ابرترانسفورماتور ظرف مدت زمان بسیار کوتاه در ۶ ماه، به مرحله آزمایش و رونمایی رسید.

قرار است این ابرترانسفورماتور تولید شده توسط وزیر نیرو و برخی مقامات و مسئولان کشوری رونمایی و به بهره‌برداری برسد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم