Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@04:52:04 GMT

مرغ فروشان قطعه فروش شدند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۲۸۱۲

به گزارش فارس، بسیاری از مغازه های سطح شهر تهران به جای اینکه مرغ کامل بفروشند، قطعات مرغ را با قیمت های بالاتری و گاه بیش از دو برابر نرخ مصوب دولتی می فروشند.

در حالی که مرغ کامل در ویترین مغازه های منطقه 19 تهران به ندرت پیدا می شود اما قطعات مرغ بصورت فیله،ران، سینه با استخوان، سینه کبابی، کمر و گردن و غیره به وفور دیده می شود و قیمت هایی تا 55 هزار تومان در هر کیلو هم روی آنها برچسب خورده اما دولت همچنان اصرار دارد که  نرخ مرغ دولتی 20 هزار و 400 تو مان است و کسی نباید بیش از آن بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این سوال مطرح است که اگر این قطعات از مرغ کامل بدست می آید چرا مرغ در بازار نیست و به جایش قطعات آنرا می فروشند ؟ آیا فروشندگان مرغ برای فرار از جریمه و اخطار بازرسان این کار را می کنند؟

دولت فروش مرغ بیش از نرخ دولتی یعنی 20 هزار و 400 را ممنوع کرده و گرانفروشان توسط بازرسان باید جریمه شوند بنابراین فروشندگان برای فرار از این جریمه ها مرغ را قطعه قطعه کرده و به قیمت های چند برابر می فروشند چرا که ظاهرا جریمه ها شامل قطعات مرغ نمی شود.

یک فروشنده در منطقه 19 تهران در پاسخ به خبرنگار فارس که چرا ویترین مغازه ها از مرغ خالی اما قطعات آن به وفور یافت می شود، گفت: دولت برای ما تکلیف می کند که مرغ را کیلویی 20 هزار و 400 تومان بفروشیم اما مرغ در بازار کم است یعنی زمانی که برای خرید به میدان بهمن می رویم مرغ به نرخ دولتی نیست و مجبوریم برای  حفظ مشتری ها با قیمت های گرانتری از واسطه ها خریداری کنیم.

عزیزی ادامه داد: زمانی که مرغ را با قیمت گرانتری خریده ام چگونه می توانم به نرخی که دولت تعیین کرده است بفروشم و برای اینکه بتوانم پول خودم را به دست بیاورم و حاشیه سودی هم داشته باشم باید این مرغ ها را قطعه قطعه و با قیمت بالاتری بفروشم.

مدیر فروشگاه بزرگ محصولات پروتئینی در منطقه 19 تهران می گوید: دولت زمانی می تواند به من بگوید که این محصول را به نرخ مصوب بفروشم که فراوان در اختیار من قرار دهد اما اینطور نیست و از واسطه ها به قیمت های گران می خریم.

مدیر این فروشگاه در باره قیمت مرغی که از میدان بهمن خریداری میکند توضیح نداد اما گفت: قیمت هایی که آنجا به فروش می رسد طوری نیست که بتوان در مغازه به نرخ دولتی فروخت.

آنطور که پیداست مغازه داران به دلیل اینکه مرغ را از میدان بهمن گرانتر می خرند آنرا قطعه قطعه می فروشند تا با فرار از جریمه بازرسان و فروش با قیمت بالا سودی هم به جیب بزنند.

قیمت قطعات مرغ در یک فروشگاه بزرگ محصولات پروتئینی در منطقه 19 تهران به این شرح است:

قیمت قطعات مرغ در منطقه 19 تهران محصول(کیلوگرم) قیمت(تومان) فیله مرغ 55000 سینه کبابی شنسل 49500 بال مرغ 34000 کتف  32000 سینه مرغ با استخوان 31000 ران مرغ بدون کمر 27500 کمر مرغ 32000 ران مرغ 22500 گردن مرغ 11000 ساق مرغ 47000 دل مرغ 16000 پای مرغ 7000 سنگدان مرغ 14000 جگر مرغ 9000

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: منطقه 19 تهران قطعات مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

 سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود  که به دستور استاندار فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد.

 نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید