Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل گروه پتروپارس از برنامه‌ریزی برای ساخت نخستین راکتور ایرانی قابل استفاده در صنایع پتروشیمی با حمایت پتروپارس خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با اشاره به اینکه در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش برگزار شد، قراردادهای ساخت «راکتور» و «برج‌ها و مخازن» پتروشیمی دهدشت با پیمانکاران ایرانی امضا شد، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که راکتور مجتمع‌های پتروشیمی به‌طور کامل در ایران ساخته می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در این قرارداد برای نخستین بار در کشور سه راکتور هر یک به وزن حدود 120 تن، قطر 4.5 متر و طول 17 متر تولید می‌شود، افزود: طرح و سازنده این تجهیزات پیش از این خارجی‌ها بودند.
مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه به‌منظور ساخت این راکتورها از سازندگان توانمند داخلی دعوت کردیم و با برگزاری مناقصه این فرصت ایجاد شد تا در بومی‌سازی این فناوری پیش‌قدم باشیم، اظهار کرد: همچنین در قرارداد دیگری ساخت هفت برج و 16 مخزن تحت فشار پتروشیمی دهدشت به یک شرکت سازنده داخلی واگذار شد.
مسعودی با اشاره به اینکه سازندگان یادشده از طریق مناقصه انتخاب شدند، گفت: ماهیت وجودی پتروپارس انتقال دانش و فناوری پیشرفته صنعت نفت به داخل کشور است و این شرکت در اجرای همه طرح‎های خود همواره از کالاهای با کیفیت ساخت داخل حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی