Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@15:32:16 GMT

انتقال آنفلوآنزای مرغی به انسان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۰۲۲

انتقال آنفلوآنزای مرغی به انسان

روسیه اولین مورد ابتلا به آنفلوآنزای مرغی H۵N۸ را در انسان شناسایی و گزارش کرد.

به گزارش برنا؛ مقامات روسیه روز گذشته (شنبه) گفت: محققان اولین مورد انتقال آنفلوآنزای مرغی H۵N۸ از پرندگان به انسان را ردیابی کرده و به سازمان جهانی بهداشت هشدار داده شده است.

"آنا پوپووا" رئیس روسپوتربنادزور که نهاد ناظر بر بیماری‌های عفونی است، گفت: گروهی از محققان در بررسیهای آزمایشگاهی ترکیب ژنتیکی این سویه را از هفت کارگر مرغداری در جنوب روسیه که در ماه دسامبر شیوع آن در میان پرندگان ثبت شده بود، جدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود که کارگران دچار هیچ گونه عارضه جدی نشده اند و این باور وجود دارد که آنان در مرغداری به این ویروس آلوده شده اند.

رئیس نهاد ناظر بر بیماری‌های عفونی روسیه گفت: اطلاعات مربوط به اولین مورد انتقال آنفلوآنزای مرغی (H۵N۸) به انسان پیش از این به سازمان جهانی بهداشت ارسال شده است.

انواع مختلفی از ویروس های آنفلوآنزای مرغی وجود دارد. در حالیکه سویه بسیار مسری H۵N۸ می تواند برای پرندگان کشنده باشد پیش از این گزارشی مربوط به انتقال این ویروس به انسان منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفلوآنزای آنفلوآنزای مرغی آنفلوآنزای مرغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!

نخستین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان توسط محققان دانشگاه تگزاس ساخته شد.

این نوآوری به ربات‌ها امکان می‌دهد همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند و کار‌هایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیقی نیاز دارد. تولید این پوست، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش‌های شبیه انسان هموار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # تکنولوژی ، سلامت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • (ویدیو) مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان