Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:14:31 GMT

به کوری چشم کرونا دور هم جمع می‌شوند!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۱۱۷

به کوری چشم کرونا دور هم جمع می‌شوند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌هاست که انگار یک بی خیالی در جانمان نفوذ کرده است انگار بی خیال تمام دستورالعمل‌ها شده‌ایم و برایمان فرقی نمی‌کند چقدر جانمان در خطر است.

این بی خیالی‌ها انگار برای عده‌ای خیلی آسان است و قصد تغییر آن را ندارند، تغییر در رفتاری که لازمه زندگی عصر امروز است، اما نمی‌دانیم چرا عده‌ای دوست ندارند این تغییر را بپذیرند؛ برگزاری مراسم جمعیتی عروسی و عزا و دورهمی‌ها خود گواه همین عدم تغییر در رفتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی عروسی می‌گیریم و بی آنکه برایمان سلامتی دیگران مهم باشد کارت چاپ می‌کنیم و آشنایان نیز مجبورند از سر رودربایستی در مراسممان شرکت کنند یعنی جان هیچ کس برایمان اهمیت ندارد تنها دوست داریم به هر نحو شده زندگیمان را آغاز کنیم، اما چه بسیار عروسی‌هایی که به فوت افراد شرکت کننده منجر شد؛ همانطور که در خبر‌ها دیدیم.

زمانی که می‌بینیم کادر درمان هر روز پر پر می‌شوند؛ دیروز یک پرستاری باردار و روزی دیگر کادری دیگر از درمان در مرکز بهداشت و هیچ کدام از این اتفاقات برایمان درس عبرت نمی‌شود و تنها خود و زندگی خودمان مهم است؛ البته نه حتی خودمان هم مهم نیستیم چراکه این موارد اول از همه جان خودمان را به خطر می‌اندازد.

رعایت‌های خاص برای عده‌ای خاص

اسلامی، یکی از شهروندان که با دستکش و دو ماسک در حال خرید میوه است، می‌گوید: نزدیک یک سال است دستورالعمل‌های بسیاری را رعایت کرده‌ایم، حتی به سفر نرفته‌ایم تا به کرونا مبتلا نشویم و مردم درگیری بیشتری با شیوع پیدا نکنند، اما حقیقت این است که این رعایت‌ها تنها برای عده‌ای خاص است.

وی افزود: بسیاری در فامیل و آشنایان هستند که حتی حاضر نیستند مراسم دورهمی و جشن تولد‌ها و جشن‌ها را تعطیل کنند و این یک خودخواهی صرف است.

اسلامی بیان کرد: زندگی در شرایط سخت کرونا چیزی است که همه ما به آن دچاریم، باید این شرایط را بپذیریم و خود را تطبیق دهیم نه اینکه به زور بخواهیم همان روال قبلی را پی بگیریم.

معتضدی، یکی دیگر از شهروندان که قرار بوده در ابتدای امسال مراسم عروسی‌اش را برگزار کند، به علت کرونا عروسی اش را به تعویق انداخته، گفت: من عروسی ام را به تعویق انداختم و آخر سر هم در دی ماه با مراسم چند نفری به خانه ام رفتم، اما برخی از آشنایان در خانه‌های چند متری عروسی‌های ۵۰ تا ۱۰۰ نفری می‌گیرند.

وی افزود: اگر شرایط خطرناک است، برای همه است؛ اما چرا عده‌ای سعی دارند آب در آسیاب کرونا بریزند و حرکت گسترش شیوع آن را تندتر کنند.

معتضدی اظهار کرد: اگر کرونا برای من و مهمانان من ضرر داشت برای دیگران نیز این ضرر وجود دارد، اما متاسفانه به نظر من آن چنان که باید نظارت کافی وجود ندارد، حال که تالار‌ها بازگشایی شده که دیگر کار سخت‌تر شده است.

اکبری، یکی از بازاریان نیز گفت: من از روزی که دولت اعلام کرد مغازه‌ها را تعطیل کنید تعطیل کردم و تابع مقررات دولت هستم، اما وقتی می‌بینم هم صنفی‌هایم این کار را نمی‌کنند فکر می‌کنم تمام اقدامات من نیز بی نتیجه است.

وی افزود: اگر قرار است بازگشایی صنف‌ها با محدودیت همراه باشد یا در روز‌های آخر سال تعطیل شوند باید این محدودیت برای همه باشد و این گونه نباشد که عده‌ای از بازاریان ضرر کنند و عده‌ای در همین شرایط سود.

وی بیان کرد: من تنها از دولت نظارت مستقیم می‌خواهم؛ چراکه با کرکره‌های نیمه برافراشته و ورود قاچاقی مشتریان نمی‌توان جلوی کرونا را گرفت.

شناسایی ۲۵ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۴۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۵ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، تصریح کرد: از این تعداد، ۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۹ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

وی افزود: از ۲۵ بیمار جدید شناسایی شده، ۷ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۷ نفر شهرستان قائنات، ۷ نفر شهرستان سرایان، ۲ نفر شهرستان فردوس، یک نفر شهرستان بشرویه و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان است.

مهدی زاده بیان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم و تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا همچنان ۷۵۳ مورد است.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی نیز به رسانه‌ها گفت: در حال حاضر موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان نسبت به یک هفته قبل ۲۷ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که شهرستان قاینات همچنان مانند هفته قبل در وضعیت نارنجی یا پرخطر است.

وی افزود: پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند که شهرستان طبس از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: نکته قابل تامل این است که نسبت به روز شنبه تعداد موارد بستری در استان ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر افزایش موارد کرونا در خراسان جنوبی است.

وی درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرستان قاینات و استان تصریح کرد: در قاینات با توجه به اینکه وضعیت نارنجی را داریم، حضور کارکنان به صورت یک دوم دورکاری و یک دوم حضور در ادارات خواهد بود.

شریف‌زاده اظهار کرد: فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرستان قاینات ممنوع خواهد بود بدین ترتیب برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش‌ها، فعالیت قهوه خانه‌ها، استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها سینماها، دانشگاه‌ها، مدارس و تالار‌های پذیرایی در این شهرستان ممنوع است.

وی گفت: همچنین در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی آن‌ها منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته ۱۶۸ تست PCR از بیماران مشکوک به کرونا دریافت کردیم که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت شد و شامل ۶ بیمار بستری در بیمارستان و ۱۳ بیماری است که به شکل سرپایی مراجعه کردند.

وی بیان کرد: از موارد جدید شناسایی شده ۹ مورد مربوط به شهرستان قاینات، هشت مورد شهرستان بیرجند، یک مورد شهرستان درمیان، یک مورد شهرستان طبس بوده و از سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی گزارش نشده است.

شریف‌زاده با اشاره به اینکه علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۲ مورد تست سریع تشخیص کرونا انجام دادیم که از این تعداد ۲۷ مورد تست کرونا افراد مثبت شد، افزود: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونای ۳۵ بیمار مثبت بوده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته فوتی جدید ناشی از ابتلا به کرونا نداشتیم و تعداد کل موارد فوت استان ۷۵۳ نفر باقی می‌ماند.

افزایش آمار مبتلایان بدان جا رسید که مسئولان به فکر افزایش جریمه‌ها با تردد‌های غیرضرور افتاده‌اند. باید به این امر توجه کرد تا تردد‌ها کاهش یابد و موج کرونا بیش از این نینازد.

بیشتر بخوانید

دلسوزی عجیب نظام پزشکی برای هنرمندان/ از «#واکسن روسی نمی‌زنیم» تا اولویت برای واکسیناسیون

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است

محمد دهقانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز چندی پیش گفت: وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است و احتمال تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های این استان وجود دارد.

وی گفت: با همت و تلاش مدافعان سلامت و همراهی خوب مردم، اصناف و همه گروه‌ها و سازمان‌ها خوشبختانه در حال حاضر اغلب شهرستان‌های استان آبی رنگ (کم خطر) هستند، اما این شرایط کاملا شکننده است.

وی افزود: با کمترین افزایش بیماران تنفسی و بستری کرونا مثبت در بیمارستان‌ها شرایط شهرستان‌های ما تغییر خواهد کرد و حتی شهرستان‌های زرد (متوسط خطر) ممکن است به نارنجی (پرخطر) تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به خصوص شهرستان قاینات در روز‌های اخیر وضعیت نگران کننده‌ای از نظر شناسایی تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا داشته؛ همچنین موارد بستری که در قاینات افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی یک یا دو هفته آینده تعطیلی‌هایی را پیش رو داریم و با توجه به اینکه در روز‌ها و هفته‌های پایانی سال ۹۹ و در آستانه سال نو هستیم، از مردم تقاضا داریم حتما مراعات کنند و از سفر‌های غیرضروری بپرهیزند.

وی با بیان اینکه همچنین در فضا‌های بیرون و خرید حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی رعایت شود، یادآور شد: با توجه به اینکه احتمال جهش در ویروس کرونا و افزایش سرایت و آسیب به بیماران وجود دارد، ضروری است مردم همراهی کنند تا در چند هفته باقیمانده از سال جاری شاهد شروع پیک چهارم کرونا در خراسان جنوبی نباشیم.

رعایت؛ رعایت است و باید برای همه باشد نه اینکه برخی رعایت کنند و برخی انگار نه انگار. این بی خیالی‌ها آخر خشک و‌تر را با هم می‌سوزاند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس کرونا پیک چهارم کرونا کرونا در خراسان جنوبی شبانه روز گذشته شهرستان قاینات نفر شهرستان شهرستان ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، امروز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بیرجند از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی تجلیل شد. 

از بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۲ مترمربع فضای آموزشی آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است. 

در خراسان جنوبی ساخت ٣۵٠٠ کلاس درس دیگر نیاز است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی