Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@09:45:13 GMT

روزنامه اسرائیلی: بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۵۷۶

روزنامه اسرائیلی: بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از «گرشون هكوهين» افسر بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل نوشت، تغییرات جدیدی که در حال وقوع است ارتش را ملزم به واکنش های جدید کرده و باید تفسیر جدیدی از مفهوم تهدید موجودیتی ارائه داد. بنابراین در این شرایط حزب الله و حماس که با پرتاب صدها موشک به سمت جبهه داخلی اسرائیل، تل آویو را تهدید می‌کنند بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین نوشت، این هجمه رسانه‌ای برای افزایش بودجه امنیتی رژیم صهیونیستی موضوع تازه ای نیست. در گزارش این روزنامه اسرائیلی آمده،  درست است که توافق نامه های صلح با مصر و اردن امضا شده و طی ده سال اخیر پس از جنگ سوریه تهدید نظامی از این جبهه علیه اسرائیل تا حد زیادی کم شده اما در این میان تهدیدهای جدیدی به چشم می خورد .  پیش از این ارتش مصر در «جنگ استقلال» موجودیت اسرائیل را به شکل خطرناکی تهدید کرد.  در زمان کنونی نیز هرچند که نیروهای حماس و حزب الله  برای چنین اقدامی آماده نشده اند، اما آنها تل‌آویو را به روشی دیگر تهدید می‌کنند:  تهدید به  پرتاب صدها هزار موشک  به جبهه داخلی اسرائیل  و نیز حمله به تیپ های کماندو  ارتش و اشغال شهرهایی مانند المطله و شلومی.

المیادین افزود،  بر اساس آنچه که در مقاله روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت آمده حزب الله و حماس در صدد تحمیل یک ضربه گسترده علیه نیروهای تهاجمی ارتش اسرائیل هستند و در کنار آن‌ها تهدید بزرگ ایران نیز وجود دارد. در این شرایط نیاز به افزایش بودجه امنیتی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، اما منتقدان به افزایش این بودجه در شرایط کنونی و بحران اقتصادی که اسرائیلی ها در آن به سر می برند معتقدند که سرمایه گذاری باید بیشتر در بخش آموزش و بهداشت و رفاه اجتماعی صورت بگیرد. آنها در این زمینه اسرائیل را با کشورهای اروپایی و غربی مقایسه می‌کنند.

المیادین در پایان نوشت: رسانه های صهیونیستی که با انتشار گزارش‌های مختلف خواستار توجه به بودجه امنیتی هستند اعلام کردند اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که «دیوید بن گوریون»، (اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی) در پایان «جنگ استقلال» چه گفت: ما باید به زور سلاح اسرائیلی از امنیت حاکمیت صهیونیستی اطمینان حاصل کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: بودجه امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین