Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: ساخت انبار مرجع دارو و همچنین اجرای طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفتی ۲ دستور کار اصلی سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۰ است که سبب افزایش ضریب اطمینان پدافندی در حوزه‌های تامین دارو و سوخت خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد افشار در آخرین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین رویکردهای سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: در حوزه پدافند زیستی و بیولوژیک برای مقابله با تهدید شیوع ویروس کرونا 23 همایش و 123 رزمایش دفاع زیستی در یک سال گذشته برگزار کرده‌ایم تا با ابعاد بیوتروریستی همه‌گیری و شیوع کرونا مبارزه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تهیه نقشه تهدید‌های زیرساختی استان قزوین را یکی از راهبردهای کلان سازمان پدافند غیرعامل ستاد کل نیروهای مسلح برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از جنگ و بلایای طبیعی دانست و افزود: در همین ارتباط سند راهکارهای کاهش آسیب‌پذیری پست‌های برق را به عنوان یک کار راهبردی دنبال کرده‌ایم تا با تهدیدهایی مانند حوادث خوزستان روبه‌رو نشویم.

افشار با اشاره به درجه‌بندی شدن تمامی زیرساخت‌های دولتی، عمرانی و اقتصادی استان در سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: برای نمونه یکی از خطرات احتمالی ما در این حوزه وضعیت سوخت نانوایی‌هاست که تلاش کردیم با دوگانه‌سوز شدن 20 درصد از کوره‌های نانوایی در صورت ایجاد مشکل برای تامین گاز از انرژی‌های جایگزین مانند برق استفاده کنیم.

وی یادآور شد: همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با شعبات بانک‌های عامل در سرتاسر استان منعقد کرده‌ایم، قرار شدن این شعب 20 درصد از برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند تا در صورت قطع برق شهری بتوانند از انرژی خورشیدی برق خود را تامین کرده و مجبور به قطع سامانه‌های خدمات‌رسانی خود نشوند.

احداث انبار مرجع دارو

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همچنین از احداث انبار مرجع دارو در استان قزوین خبر داد و گفت: در این طرح هم داروهای اساسی و مورد نیاز مانند داروهای ضروری در حوادث غیرمترقبه و همچنین در بحران همه‌گیری کرونا در یک انبار مرجع به شکل مخفی نگهداری می‌شوند تا در هنگام بحران‌های مختلف چرخه تامین دارو در استان دچار اختلال نشود.

افشار همچنین به تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفتی استان قزوین اشاره و اضافه کرد: ساخت انبار مرجع دارو و همچنین اجرای طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفتی 2 دستور کار اصلی سازمان پدافند غیرعامل در سال 1400 است که سبب افزایش ضریب اطمینان پدافندی در حوزه‌های تامین دارو و سوخت خواهد شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های توزیع سوخت قزوین 22 درصد کاهش یافتیک مدیر دولتی در قزوین به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برکنار شد/عزل در انتظار مدیران سهل‌انگارضدعفونی‌سازی معابر استان قزوین منتظر تصمیم دانشگاه‌ علوم پزشکی است

لزوم برگزاری رزمایش‌های دفاع زیستی برای مبارزه با کرونای انگلیسی

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به مخاطرات شیمیایی استان قزوین توسط سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به وجود انبارهای مختلف نگهداری مواد شیمیایی در استان قزوین تهیه این بانک اطلاعاتی برای مقابله با تهدیدات ناشی از انبارهای مواد شیمیایی لازم بود.

قدرت‌الله مهدیخانی افزود: با توجه به اینکه حوزه پدافند غیرعامل در شناسایی تهدیدات زیستی از جمله بحران کرونا هم پیشرو است، بنابراین اجرای رزمایش‌های مختلف پدافند زیستی با مدیریت سازمان پدافند غیرعامل و مشارکت نهادهای نظامی به ویژه سپاه و نیروی انتظامی تا حدود زیادی جلوی بحران کرونا در ابتدای سال جاری را گرفت.

وی ادامه داد: با این حال برای مقابله با شیوع کرونای جهش‌یافته و انگلیسی نیازمند برگزاری رزمایش‌های تازه‌ای در حوزه دفاع بیولوژیک هستیم که اجرای آنها می‌تواند سبب افزایش توان نیروهای جهادی و افتخاری حوزه سلامت در تقابل با این ویروس نوظهور و مهلک شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل استانداری قزوین ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل استانداری قزوین سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی

با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان استانی آیین کلنگ زنی طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی بخش الموت غربی برگزار شد.

این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه زیست آکام الموت اجرایی و منجر به اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.

طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد و می تواند منجر به تولید بیش از هزار تُن انواع ماهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی