Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:سرعت رشد بیماری در خوزستان بررسی هایی را رقم زد که فهمیدیم در عراق تست پی‌سی‌آر خرید و فروش می شده و برخی از مسافران با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند که عمال ابتلا بوده اند.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره افزاتیش مبتلایان به کرونا در استان خوزستان و رسیدن این استان به وضعیت قرمز گفت: به مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، اظهار کرد: طبق قانون مسافرانی که وارد کشور می‌شدند باید تست‌های پی‌سی‌آر منفی داشته باشند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌داد مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، دارای  تست‌ها جعلی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح این اتفاق افزود: افرادی که آن‌طرف مرزهای ایران و عراق، قصد ورود به کشور را داشته‌اند، گویا در بخش هایی از کشور عراق تست پی‌سی‌آر جعلی از آنها گرفته شده که این تست‌ها خرید و فروش می‌شده‌اند، مسافرانی که قصد ورود به کشور ما را داشته اند، با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند.

 

تصویر آرشیوی است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تردد روزانه مسافران کشورهای اطراف ایران، خاطرنشان کرد: روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر از مرز شلمچه و ۱۰۰ نفر از مرز چذابه با تست پی‌سی‌آر وارد ایران می‌شدند که متاسفانه گزارش‌های ما نشان می‌داد برخی از تست‌های این مسافران واقعی نبوده و برخی از این افراد دارای تست مثبت به کرونا بوده اند.


وی در خاتمه سخنانش با اشاره به این نکته که  آماری از تعداد مسافران وارد شده با تست‌های جعلی به خوزستان نداریم، عنوان کرد: ما از دهم تا شانزدهم بهمن ماه سال جاری متوجه سرعت رشد بیماری در شهرهای خوزستان شدیم و از این موضوع نگران بودیم که پس از انجام بررسی ها متوجه غیر واقعی بودن تست‌ها شدیم.


انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: پی سی آر تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد