Web Analytics Made Easy - Statcounter

دویست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه برگزار و در این جلسه وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از طرف رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد و منطقه زلزله زده سی سخت سفر کرده بود، گزارشی از وضعیت زلزله زدگان ، میزان آسیب و خسارات ، روند امدادرسانی و مداوای مصدومان و اسکان موقت خانواده هایی که خانه هایشان آسیب دیده و همچنین برآورد خسارات وارد شده و برنامه ریزی برای کمک به ساخت منازل تخریب شده، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارائه این گزارش، رئیس جمهور بر ضرورت کمک رسانی فوری به زلزله زدگان، جبران خسارت ها و همچنین تسریع در اسکان موقت کسانی که منازلشان در این زلزله خسارت دیده است با توجه به فصل سرما در این منطقه، تاکید کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن ، این طرح را گام بزرگ دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن دهک های پایین و متوسط درآمدی جامعه عنوان کرد و با اشاره به روند خوب طی مراحل این طرح ملی و زیر بنایی اظهار داشت: امیدواریم بخشی از واحدهای در دست ساخت این طرح تا پایان این دولت تکمیل و افتتاح شود.

روحانی تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح ملی مسکن از طرف دولت را نقطه قوت این طرح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال و مشارکت خوبی از سوی متقاضیان مواجه شده و امیدواریم با برنامه ریزی های درست، مسکن همه ثبت نام کنندگان در زمان مقرر آماده و تحویل شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت 260 هزار واحد فراهم شده است و مراحل ساخت واحدها در ریل طبیعی خود افتاده است،افزود: توزیع استانی طرح ها نیز متناسب با نیازبوده و پروژه های اجرایی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در ماه های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی از میزان تحقق درآمدهای مشخص شده در قانون بودجه سال 1399 به ویژه از محل وصول مالیات، فروش اوراق و درآمد حاصله از صادرات ارائه کرد.

براساس این گزارش وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات وصولی از مالیات دهندگان بزرگ و همچنین وصول مالیات های معوقه، از تحقق بخش عمده درآمدهای مشخص شده در بودجه سال جاری خبر داد.

 

رئیس جمهور در این رابطه تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته در سال جاری بویژه تمهیداتی که در بودجه سال 1399 دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه ها را مدیریت کنیم و این مهم در شرایط جنگ اقتصادی و فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شد که به اعتراف خود آنها، به شکست این سیاست انجامید.

 

روحانی با اشاره به تحقق اهداف بودجه سال جاری در حوزه اصلی درآمدها و هزینه ها، اظهار داشت: برنامه اقتصادی کلان دولت در سال جاری که بودجه نیز در ذیل آن است، براساس واقعیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور تدوین شد و در اجرا نیز محقق گردید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت طرح اقدام ملی مسکن تورم روحانی درآمدهای نفتی زلزله زدگان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمهور بودجه سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار