Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@06:47:26 GMT

کرونای انگلیسی به مرزهای قم رسیده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۵۸۸۷

دکتر حسن عادلی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، امروز در نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: یکسال پر فراز ونشیب با سه پیک اپیدمی گسترده کرونا را پشت سر گذاشتیم که با همکاری مردم و خیرین، هر سه موج کنترل شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، ادامه داد: علی رغم دو ویژگی تراکم جمعیت و سیال بودن جمعیت استان قم، به  خاطر تلاش جامعه پزشکی استان این ویروس کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان میشوند که بار این امر به  دوش بخش خصوصی و مطب داران است، افزود: به مدت ۴۵ روز ۳۰  نفر از همکاران که با توجه به شرایط خاص شان نمی توانستند به صورت حضوری ارائه خدمت کنند با راه اندازی طرح مطب در خانه به یاری رسانی و کاهش استرس مردم کمک شایانی کردند.
وی با اشاره به اینکه در جریان کنترل پیک های کرونا هفت نفر از جامعه پزشکی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، بیان  کرد: با توجه به سن و بیماری زمینه ای برخی پزشکان به آن ها ابلاغ شد که مطب شان را تعطیل کنند اما برای عده محدودی که بدون دلیل مطب های خود را بستند با توجه به ماده ۱۱ پرونده ای تشکیل شده و برخورد خواهد.
وی در رابطه با ویروس انگلیسی بیان کرد: با توجه به شناسایی این ویروس در استان های مجاور، استان قم در معرض خطر است و از همه بیمارانی که تست کرونا مثبت دارند نمونه ای برای انستیتو پاستور برای شناسایی نوع  ویروس ارسال می شود اما در استان قم هنوز موردی شناسایی نشده است اما هر لحظه ممکن است این ویروس در استان قم نیز شناسایی شود.
عادلی خطاب به مسئولین گفت: استان در وضعیت آبی قرار دارد و هرگونه کاهش محدودیت ها باعث افزایش مبتلایان و وارد شدن به پیک چهارم می شود که کنترل پیک چهارم به مراتب سخت تر از پیک های گذشته است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در رابطه با مسایل مرتبط با کلینیک تابان اظهار کرد: رای کلینیک تابان صادر و این کلینیک محکوم شد. همچنین رای پرونده قطعی بوده و به زودی حکم اجرا خواهد شد.
دکتر ابراهیمی، رئیس انجمن پزشکان عمومی استان قم نیز در این  نشست، عنوان کرد: از ابتدا شیوع کرونا جامعه پزشکان عمومی در کنار سایرهمکاران در جهت یاری کردن مردم تلاش کردند.
وی بابیان اینکه ۱۰۰ مطب فعال درسطح شهر داشتیم که الگویی برای کشور بود، اظهار کرد: در همه بحران های این نوع بیماری ها، پزشکان عمومی چه در اورژانس ها و چه درمطب ها در خط مقدم مبارزه قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ پزشک عمومی به کرونا مبتلا شدند و شهیدان فاتحی، رزاقی و بیگدلی از شهدای سلامت پزشکان عمومی هستند، خاطر نشان کرد: در این مدت در حدود ۳۰ هزار ویزیت مرتبط با ویروس کرونا در مطب ها و بخش خصوصی انجام شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پزشکان عمومی پزشکی استان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)