Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:25:25 GMT

روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می‌سازد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۵۸۹۹

روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می‌سازد

وزیر صنایع و تجارت روسیه از مشارکت با امارات متحده عربی به منظور ایجاد یک موسسه مشترک برای تولید یک نوع هواپیمای جت تجاری-مسافری مافوق صوت خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دنیس مانتوروف" وزیر صنایع و تجارت فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که این کشور و امارات متحده عربی یک موسسه مشترکی را به منظور تولید یک نوع هواپیمای جت تجاری-مسافری مافوق صوت ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مانتوروف گفت: «این طرح، یک سرمایه گذاری مشترک است. سئوال باقی مانده چگونگی مشارکت عملی در این خصوص است که فعلاً ما هنوز به بررسی این موضوع نرسیده‌ایم. طرف این همکاری از طرف امارات، شرکت مباداله است و از طرف ما نیز مشخص است که شرکت متحد هواپیماسازی روسیه است و این احتمال وجود دارد که برخی شرکت‌های زیر مجموعه آن نیز در این زمینه فعالیت داشته باشند. »

به گفته وی، این هواپیما در دو ظرفیت هشت نفره و 30 نفره ساخته خواهد شد.

وزیر صنایع روسیه افزود، انتظار می‌رود که این هواپیمای مافوق صوت تا اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 ساخته شود و سرعت آن معادل 1.5 الی 1.8 ماک (حداکثر سرعت ایرباس ای-350 ساخته شده 0.89 ماک است) خواهد بود.

جنگ اقتصادی عربستان و امارات برای جذب سرمایه‌گذاری خارجینقشه راه همکاری‌های روسیه و عربستان در سال 2021

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار روسیه اخبار امارات اخبار روسیه مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش ناوال نیوز آمده است: در پی بازدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه در ماه آوریل، برای نخستین بار از طرح این دفتر برای طراحی و ساخت این ناو هواپیمابر رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در طراحی این ناو هواپیمابر سه باند؛ دو باند برای برخاستن و یک باند برای فرود هواپیماها، در نظر گرفته شده است و طول آن ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن هم ۶۰ هزار تن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه همچنین قصد دارد چهار توربین گازی ال‌ام-۲۵۰۰ را به عنوان پیشرانه اصلی این ناوهواپیمابر بر روی آن نصب کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مرحله اول ساخت این ناو هواپیمابر از فناوری استوبار (STOBAR) استفاده شده و هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های نصب شده روی عرشه این ناو و تنها با استفاده از نیروی موتور خود به پرواز در خواهند آمد اما برنامه بلندمدت این پروژه شامل توسعه و نصب یک سیستم منجنیق روی عرشه این ناو هواپیمابر برای کمک به پرواز هواپیماها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه ساخت ناو هواپیمابر ترکیه، ظرفیت ۵۰ هواپیما را برای آن تعریف کرده است که ۲۰ فروند در عرشه ناو و ۳۰ فروند در آشیانه آن مستقر خواهند شد.

بنا بر این گزارش، از جمله این هواپیماها می‌توان به نسخه دریایی هواپیمای تهاجمی سبک هورجت، جنگنده‌های بدون سرنشین تای آنکا-۳، پهپادهای بیرقدار کیزیلما و پهپادهای بیرقدار تی‌بی-۳ اشاره کرد که با پیشرفت پروژه ممکن است ظرفیت حمل هواپیماها توسط این ناو هواپیمابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش ناوال نیوز، این ناو هواپیمابر از یک سامانه موشک‌انداز ۳۲ سلولی و چهار سامانه سی‌آی‌دبلیواس (سامانه‌ای که از ترکیب رادارها، رایانه‌ها و توپ‌های دوار چند لول شلیک سریع برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و گلوله‌های وارده تشکیل شده است) به عنوان قابلیت‌های دفاعی خود برخوردار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد