Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد افشار گفت: تفاهم نامه‌ای را با شعبات بانکی منعقد کرده‌ایم تا ۲۰درصد از تمامی شعبات استان قزوین از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه‌های دریافت انرژی، از نیروی خورشیدی استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست شورای پدافند غیر عامل استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با حضور سردار رحیمی معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات باقرالعلوم ساختمان مدیریت بحران قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد افشار در این نشست اظهار کرد: راهبردهای کلانی را در حوزه پدافند غیرعامل استان قزوین استخراج کرده‌ایم که از جمله آن تهیه نقشه زیرساخت‌های استان و تهدیدات آن است.

وی افزود: کاهش آسیب پذیری پست‌های برق از جمله این راهبردهاست تا با اجرای آن، تهدیدات مشابه حوادث خوزستان را نداشته باشیم و پیشگیری لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین تصریح کرد: بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شده و تمامی الزامات مقابله با آنها مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری چهار جلسه پدافند غیرعامل استان با ۴۲مصوبه برگزار شده که به جز دو مصوبه مابقی مصوبات اجرا شده و تاکنون ۱۱جلسه پدافند غیرعامل استان با حضور فرمانداران برگزار شده و در قالب کارگروه‌های ۱۳گانه پدافند غیرعامل استان قزوین نیز  ۶۳جلسه تشکیل شده است.

افشار عنوان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۵۴دوره آموزشی با ۹هزار نفر ساعت زمان و ۲۳همایش و ۱۲۳رزمایش  و چهار جلسه زیستی و دو جلسه مقابله با بیوتروریسم برگزار شده است.

۲۰درصد از نانوایی‌های استان قزوین دوگانه سوز شده‌اند

وی با اشاره به ورود شورای پدافند غیرعامل به موضوع مقابله با کرونا، یادآور شد: سال گذشته ۱۳بهمن ماه اولین جلسه مرتبط با موضوع کرونا در جلسه قرارگاه زیستی استان قزوین برگزار شد و طرح‌های مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما تمامی زیرساخت‌های استان قزوین را درجه بندی کرده‌ایم و در همین راستا برای مقابله با خطرات احتمالی، ۲۰درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز شده‌اند تا اگر انرژی گاز از چرخه خارج شد بتوانیم از انرژی‌های دیگر استفاده کنیم.

افشار در ادامه گفت: تفاهم نامه‌ای را با شعبات بانکی منعقد کرده‌ایم تا ۲۰درصد از تمامی شعبات استان قزوین از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه‌های دریافت انرژی، از نیروی خورشید استفاده شود.

وی در پایان به برخی از طرح‌های پدافند غیرعامل از جمله احداث انبار مرجع دارو در استان و تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفت اشاره کرد و آنها را در دستور کار این دستگاه طی سال آینده دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پدافند غیرعامل استان استان قزوین برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند